هزینه جمع‌آوری زباله در ارومیه، روزانه بیش از 800 میلیون ریال


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: روزانه به طور میانگین 450 تن زباله در ارومیه تولید می‌شود.

عزیز قال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی افزود: این میزان زباله تر و خشک تولیدی با 40 دستگاه ماشین مکانیزه پرسی و 100 دستگاه وانت به ایستگاه‌های میانی حمل و از ایستگاه‌های میانی با 6 دستگاه تریلر به محل دفن حمل می‌شوند.

وی با بیان این‌که یک مرکز دفع زباله در ارومیه وجود دارد، اظهار کرد: روزانه بیش از 800 میلیون ریال برای جمع‌آوری زباله در ارومیه هزینه می‌شود.

قال به نقش موثر رسانه‌ها برای انجام کار فرهنگی و فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدا اشاره و اظهار کرد: رسانه‌ها باید علاوه بر اطلاع رسانی در این حوزه، برای تبدیل موضوع تفکیک زباله به یک فرهنگ غالب در جامعه تلاش کنند.

وی حفاظت از محیط ‌زیست و جلوگیری از انتشار آلودگی‌های زیست‌محیطی را از اهداف طرح تفکیک زباله از مبدا برشمرد و خاطرنشان کرد: با مدیریت صحیح پسماند و فرهنگ‌سازی طرح تفکیک از مبدأ در جامعه شاهد کاهش حجم زباله‌های شهری و در نتیجه حفظ سرمایه‌های ملی و منابع طبیعی خواهیم بود.

قال گفت: در این طرح زباله بدون این‌که وارد محیط زیست شود در مبدأ تفکیک شده و زباله تر به کارخانه‌های کمپوست (کود آلی) هدایت شده و تبدیل به کود آلی می‌شود و زباله‌های خشک به کارخانجات بازیافتی انتقال و طی پروسه‌ای تبدیل به مواد بازیافتی شامل کاغذ، قلم، دفتر و صنایع دستی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به این‌که اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا رضایت‌بخش است، تصریح کرد: روند مثبت طرح تفکیک زباله از مبدا را در سال‌جاری داشته‌ایم که امید است این روند مطلوب‌تر شود.

وی با بیان این‌که در سطح شهر3 مکان ثابت برای تحویل زباله‌های خشک در نظر گرفته شده است، افزود: روزانه 7 دستگاه وانت در سطح شهر مشغول جمع‌آوری زباله خشک و تفکیک زباله از مبدا هستند.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
زباله ها جمع آوری شده؛ مشکل زباله ها را چگونه حل کنیم؟