فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حج؛ مهمترین موضوع مورد توجه روزنامه های امروز اصفهان


روزنامه 'کیمیای وطن' نیز در شماره امروز خود مواضع مراجع تقلید درباره حج را مورد بررسی قرار داد و نوشت: کارشکنیهای آل سعود درباره ایران باعث شده مساله حج امسال وارد حواشی تازه ای شود. رفتار خصمانه دولت عربستان در قبـال ایرانیهـا سـبب شـده بسیاری از مراجع مواضع صریـح خود را درباره حج امسال بیـان کنند. هر چند مقامات دولت سعی کردنـد با حسن نیت تمام مشکلات را حل کننـد امـا رژیـم دیکتاتـوری آل سعـود همچنان بـر سـر رفتارهـای غلـط خود پافشاری می کند.
این روزنامه از قول آیت الله عبدالله جوادی آملی افزود: شرایط بـه گونه ای است که از نظر شرعی کسانی کـه امسال از نظـر مالی مستطیع شـده اند، حـج بـر گردنشـان نیسـت. دودمـان ابوسفیان پیـش از اسلام کافر بودند و پـس از اسلام نیـز کافر شدند و این مسائلی کـه امروز در آنجـا رخ می دهد، غیـر قابـل پیش بینـی نبـود.
این روزنامه از قول آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید آورده است: وقتی امنیت و عزت حجاج در خطر است، دیگر حج واجب نیست. نبایـد اجـازه دهیـم کـه هیـچ ایرانـی بـه هیـچ ترتیبـی بـه حـج بـرود تـا دشـمنان بیـان کننـد کـه در ایـران اختـلاف وجود دارد و این موـع، موضع دولت ایران است.
***'باید دور حج امسال را قلم کشید'***
روزنامه 'نصف جهان' با مطلبی با عنوان 'باید دور حج امسال را قلم کشید' از قول آیت الله مکارم شیرازی نوشت : قرائن به وضوح نشان می دهد قصد دولت سعودی از اعمالش توهین است و با این شرایط، باید فکر این که عربستانی ها پیشنهادی برای حج بدهند را از سر بیرون کنیم و آن چه از مردم شنیده ایم آن ها نیز مایل نیستند با ذلت به حج بروند.
این روزنامه به نقل از این مرجع تقلید اضافه کرد: بر فرض هم که عربستان بتواند حج را اداره کند دلیل بر این نیست که حرمین شریفین توسط سازمان همکاری اسلامی اداره نشود و وزارت خارجه کشورمان در این زمینه کمی کوتاهی کرد تا این مساله جا بیفتد و در مسائل سیاسی کسی پیشرفت می کند که اهرم فشار داشته باشد.
روزنامه 'نسل فردا' نیز آخرین وضعیت لغو حج تمتع را بعنوان تیتر نخست خود مورد ارزیابی قرار داد و نوشت: برادر ناتنی، به انداختن برادر خود به چاه راضی نیست. اگر قرن ها پیش، برادران یوسف از سر حسادت، او را به چاه افکنده و پیراهنش را پاره پاره کردند و به پدر نشان دادند تا نشانی بر دریده شدن برادر کوچک و محبوبشان توسط گرگ ها باشد، حالا عربستان سعودی خودش گرگی شده و به جان ایران افتاده تا تکه تکه اش کند و به کمتر از محو کردن ایران از خاورمیانه راضی نمی شود .
در ادامه این مطلب آمده است: عربستان هرکاری می کند تا ایران را از میدان به در کند. پس از اعدام شیخ نمر و حمله به سفارت و کنسولگری عربستان سعودی در تهران و مشهد، آل سعود، مناسبات دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد و روابط پرتنش دو کشور، بحرانی تر شد . کسی نیست که نداند سفارت، بهانه است و عربستان ، همان برادر ناتنی است که نشان داده به هر قیمتی به دنبال حذف ایران است و تنها، به انداختن برادر خود به چاه راضی نیست.
این گزارش اینگونه ادامه می یابد: دامنه این بحران به زائرانی که قصد سفر به عربستان داشتند نیز رسید. از چند روز قبل، زمزمه هایی در خصوص احتمال لغو حج تمتع امسال به گوش می‌رسید که با اعلام سازمان حج و زیارت و وزارت ارشاد و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به نظر می رسد پرونده حج تمتع 95 برای ایران بسته شده و حج امسال بدون حضور ایرانیان برگزار خواهد شد!
***' فکر حج امسال را باید از سر به در کنید'***
روزنامه 'نصف جهان' نیز با تیتر ' فکر حج امسال را باید از سر به در کنید' از قول آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: با تعبیراتی که از دولت سعودی می شنویم و آنها خود را مالک حرمین شریفین می دانند، می خواهند انتقام یمن، سوریه و عراق را در مساله حج از ما بگیرند و پیداست که برخورد آن ها سیاسی و انتقامی است و به این چنین حجی، خدا و بندگان خدا راضی نیستند.
این روزنامه همچنین از قول این مرجع تقلید افزود: اگر حرف اول را در منطقه می زنیم به آن دلیل است که نظام اسلامی هستیم و دشمن نمی تواند به ما زور بگوید و این کار را در عراق، یمن و سوریه نتوانسته است انجام دهد.
روزنامه ' اصفهان زیبا' نیز به نقل از سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت نوشت که حج 95 منتفی است و وزیر جدید حج عربستان طرفدار حج خصوصی است که قطعا به‌دنبال افزایش بی‌حساب و کتاب قیمت خدمات در حج خواهد بود زیرا این موضع را بار‌ها در گذشته اعلام کرده بود و قطعا مشکلات زیادی در این زمینه ایجاد خواهد شد.
گ / 6020/ 6022

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گزارش با موضوع آگهی اعطای وام در روزنامه ها