سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشروی بیابان در کمبود اعتبار


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر گفت: هرچند تا کنون اقداماتی برای مهار کانون بحرانی "نوع 2" شهرستان انجام شده، اما در حال حاضر برای مهار این کانون که به سمت خلیل آباد در حال پیشروی است با مشکل کمبود اعتبار مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)– منطقه خراسان، صبح امروز 23 فروردین مهدی مظفر جلالی در بازدید از مناطق بیابانی منطقه کاشمر با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بیابان‌زدایی افزود: در حال حاضر جهت مهار کانون از جنوب روستای فدافن شروع کرده‌ایم و تا مرز مه‌ولات پیش رفته‌ایم تا پوشش کانون را بتوانیم به حد ایده‌آلی برسانیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات بیولوژیک در سطح 150 هکتار از این کانون انجام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر کانون بحرانی که در کاشمر قرار دارد از نوع 2 و به مساحت 12 هزار هکتار است که حدود 14 هزار از اراضی و باغات، تأسیسات و راه‌ها و منازل را تهدید می‌کند.

جلالی با اشاره به شعار امسال منابع طبیعی که "مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم" نامگذاری شده است، گفت: تمام تلاش ما در داشتن منابع طبیعی مناسب با مشارکت همه مردم است.

وی با بیان اینکه به دلیل گسترده بودن حوزه منابع طبیعی شهرستان و داشتن تنها هفت نیروی حفاظتی، نیروهای مردمی بسیاری به صورت افتخاری با ما همکاری دارند که با حضور در جلسات مختلف با آخرین قوانین و اقدامات آشنا می‌شوند، افزود: با اجرای پروژه‌های آبخیزداری در شمال شرق کاشمر و تأمین آب شرب مورد نیاز شهر از دو رودخانه "دره گرگ" و "دره گور" تا 30 سال آینده برای تأمین آب شرب مشکلی نخواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشمر به اقدام مشابه دیگری در بند "خشرود" که برای تأمین آب شرب شهر ریوش انجام شده اشاره کرد و افزود: با تحویل بند خشرود به آبفای شهری، دیگر برای تامین آب شرب شهر ریوش مشکلی نخواهد بود.

وی اظهار کرد: برای استفاده از این آب در بخش کشاورزی هم نیاز به هیچگونه مصرف انرژی نیست و به صورت ثقلی استفاده می‌شود که این خود یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

جلالی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص ممیزی اراضی در سطح شهرستان، گفت: تثبیت مالکیت دولت را به 97 درصد رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه 15 هزار هکتار قابلیت اجرای ممیزی را ندارند، عنوان کرد: تا کنون در سطح 7500 هکتار ممیزی اراضی اجرا شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
درمان کمبود آلبومین خون (کمبود پروتیین خون)