پوشش تحصیلی 99.9 درصد دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی کردستان


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان، پوشش تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی استان را 99.9 درصد دانست و گفت: پوشش کودکان لازم‌التعلیم استان نیز در پایه‌های مختلف 99.7 درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، «صدیقه عبداللهی»، امروز در چهارمین نشست کارگروه تخصصی استانی انسداد مبادی بی‌سوادی با ارائه گزارشی از اقدامات این کارگروه در سال 94، اظهار کرد: در راستای ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی، توسعه عدالت آموزشی و دسترسی همه کودکان لازم‌التعلیم به آموزش‌های رسمی، کارگروه انسداد مبادی بی‌سوادی در سطح استان و شهرستان تشکیل و فعالیت‌های خوبی تاکنون انجام داده است.

وی شناسایی، جذب و آموزش را محور همه فعالیت‌های این کارگروه برشمرد و افزود: در همین راستا برنامه عمل استانی تدوین شد و سه برنامه عملیاتی ارتقاء پوشش تحصیلی دوره پیش دبستان، کودکان شش ساله پایه اول و کودکان واجب‌التعلیم دوره ابتدایی در دستور کار و پیگیری قرار گرفت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری آموزش و پرورش کردستان در پوشش تحصیلی پیش‌دبستان و دانش‌آموزان دوره ابتدایی، تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با وزارت آموزش و پرورش، برای پوشش تحصیلی 18 هزار و 700 نوآموز دوره پیش‌دبستان توافق شده بود در حالی که هم‌اکنون 19 هزار و 500 نوآموز در مراکز پیش‌دبستان ثبت سامانه سناد شده‌اند.

وی پوشش تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی استان را 99.9 درصد دانست و گفت: پوشش کودکان لازم‌التعلیم استان نیز در پایه‌های مختلف 99.7 درصد است.

عبداللهی تشکیل 94 کلاس زیر نُرم و شش کلاس یک نفره در سطح استان را از اقدامات دیگر پوشش کامل دانش‌آموزان ابتدایی برشمرد و گفت: در راستای جذب و نگهداشت دانش‌آموزان در سال‌جاری 118 سری کتاب درسی، 381 دست نوشت‌افزار، 744 دست پوشاک در میان دانش‌آموزان جامعه هدف توزیع و چهار دستگاه ویلچر، سه دستگاه سمعک و 11 مورد عینک در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که از اول برنامه تاکنون طی سه مرحله، 648 دانش‌آموز تارک و بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در استان شناسایی شده‌اند، داشتن بیماری صعب‌العلاج، کودکان استثنایی، بدسرپرست و بدون سرپرست، ازدواج و عدم علاقه به تحصیل را از عوامل بازماندگی و ترک تحصیل دانش‌آموزان مذکور برشمرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: علیرغم تلاش‌های انجام شده 172 نفر از افراد مذکور به‌علت این مشکلات جذب نشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات بسیار خوبی که در راستای افزایش نرخ جذب کودکان لازم‌التعلیم دوره ابتدایی انجام شده است، هنوز تا رسیدن به پوشش 100 درصدی فاصله وجود دارد که انتظار می‌رود با مساعدت‌های مادی و معنوی شرکا، این مهم در آینده نه چندان دور تحقق یابد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
برگزاری جشن انقلاب توسط دانش آموزان پایه چهارم دببرگزاری جشن انقلاب توسط دانش آموزان پایه ی پنجم دبستان پسرانه مفتاح دان