بهترین ماسک مو برای موهای نازک و رنگ شده چیست؟


یکی از راه‌های تقویت مو استفاده از انواع ماسک مو با عصاره میوه‌هاست. در این مطلب متوجه خواهید شد برحسب شکل موی خود چه نوع ماسکی را چه زمانی و چطور باید استفاده کنید.

بهترین ماسک مو را برای موهای تان انتخاب کنید

این روزها دیگر زمان‌های قدیم نیست که تغذیه و هوای سالم، خلاصه کلام زندگی به مراتب سالم‌تربه طور اتوماتیک موهای شما را تقویت کند و به نوعی ضامن سلامت آنها باشد. در حال حاضر اگر درصدد داشتن موهای سالمی هستید باید حسابی به آنها برسید، برای‌شان وقت بگذارید و تقویت‌شان کنید. یکی از راه‌های تقویت مو استفاده از انواع ماسک مو با عصاره میوه‌هاست. در این مطلب متوجه خواهید شد برحسب شکل موی خود چه نوع ماسکی را چه زمانی و چطور باید استفاده کنید.

ماسکی برای موهای نازک

موهای نازک معمولا به خودی خود نرم هستند اما نه به این معنا که به رطوبت‌رسانی احتیاجی نداشته باشند؛ به‌خصوص اگر این موهای نازک وز باشند. برای چنین موهایی باید طول مو را ماسک بزنید و تا انتها بروید و البته نباید بیشتر از دو تا سه دقیقه بگذارید ماسک روی موهای‌تان باقی بماند.

دستورالعمل را بخوانید

قبل از اینکه ماسک مویی را بخرید، حتما دستور‌العمل مندرج روی آن را بخوانید. بعضی از آنها ماسک‌های قوی‌ای هستند که نیازمند مصرف روزانه‌اند و در عین حال هر روز باید زمان بسیاری برای استفاده از آنها بگذارید. برخی دیگر فقط کافی است سه تا چهار دقیقه روی موها بمانند و بعضی دیگر زمان‌های 30 دقیقه‌ای می‌برند. با توجه به همین دستورالعمل ماسکی را انتخاب کنید که با سبک و شرایط زندگی شما جور درمی‌آید.

ماسک برای موهای فر

موهای فر به این معروف هستند که معمولا مدیریت کردن‌شان کار بسیار سختی است.ماسک‌هایی که از نارگیل، آووکادو و روغن آرگان تهیه شده‌اند کمک می‌کنند تا موهای فر نرم شوند و زیبایی واقعی‌شان به چشم بیاید.

ماسک برای موهای خشک و وز

برای این مدل موها، ماسک‌های کراتینه بهترین پیشنهاد هستند چون برای مدت طولانی‌تری رطوبت‌شان را حفظ می‌کنند. حدود 10 دقیقه ماسک را روی موهای‌تان بگذارید تا به بهترین شکل ممکن رطوبت‌رسانی کرده باشید.

تمرکز بر سر موها!

هر قدر هم که به موهای‌تان برسید و مراقبت منظمی از آنها داشته باشید، باز هم سر موها همواره مستعد آسیب‌های جدی است؛ بنابراین آنها به مراقبت بیشتری احتیاج دارند.استفاده روزانه از ماسک مو برای سر موهای آسیب‌دیده می‌تواند حسابی کارساز باشد چون شما هر روز به سر موهای‌تان رطوبت‌رسانی می‌کنید، بنابراین مانع از خشکی آن و البته موخوره می‌شوید؛ البته دو راه‌حل ساده و تاثیرگذار دیگر هم برای موخوره‌های سر مو وجود دارد که از جمله آنها استفاده از شانه‌هایی با دندانه درشت بر روی موی خیس است و راه دیگر پیرایش منظم موهاست که هر دو می‌توانند آسیب‌دیدگی نوک موهای‌تان را به حداقل ممکن برسانند.

ماسک برای موهای رنگ‌شده

هر نوع مویی اگر رنگ‌شده باشد به مقدار بیشتر از اندازه طبیعی به رطوبت احتیاج دارد. در این صورت است که درخشندگی موها باقی می‌ماند وگرنه خشک شدن مو درخشش آن را از بین می‌برد؛ به‌خصوص به سر موهای‌تان که زودتر خشک می‌شود حتما ماسک بیشتری بزنید.

ماسک، هفته‌ای یک‌بار

زمانی که نشانه‌های خشکی را در موهای خود دیدید، بهتر است مراقبت از مو را چند برابر کنید چون این احتمال وجود دارد که موهای شما به طور روزانه صدمه ببیند. تغییرات آب و هوایی، نوسانات هورمونی، استرس، رژیم غذایی، مسافرت هوایی، سیستم‌های تهویه هوا، وسایل آرایشی مو و استفاده از دارو همگی عواملی هستند که می‌توانند روزانه به موها آسیب برسانند. دقیقا به همین دلیل است که باید دست‌کم هفته‌ای یک‌بار از ماسک استفاده کنید تا موهای شما بتوانند در برابر این همه کنش، واکنش مناسبی نشان دهند و درواقع از خودشان دفاع کنند.

ماسک‌های چرب برای موهای خشک

از آنجایی که آب، چربی مو را از بین می‌برد؛ بنابراین شما می‌توانید بیشترین استفاده را از ماسک‌های روغنی روی موهای خشک بکنید؛ البته مدت تغذیه موهای شما از ماسک‌های روغنی کمی طولانی‌تر از سایر ماسک‌هاست؛ یعنی شما باید 20 دقیقه این ماسک را روی سرتان بگذارید اما نتیجه قطعا فوق‌العاده خواهد بود.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyleمنبع : مجله سیب سبز


ویدیو مرتبط :
آموزش تهیه ماسک مو برای داشتن موهای ضخیم تر