ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



نظر سنگربانان بزرگ جهان درباره بوفون


  X  

تاریخ خبر : پنج‌شنبه 1394.08.28 - 18:09

نظر سنگربانان بزرگ جهان درباره بوفون

فارس/ امروز بیستمین سالگرد حضور گلر اسطوره‌ای بیانکونری در سری‌آ ایتالیا است به بهانه این رویداد گزارشی را درباره نظر دروازه‌بان‌های بزرگ جهان درباره او تهیه کرده‌ایم.
خبرگزاری فارس: نظر سنگربانان بزرگ جهان درباره بوفون+ عکس
به گزارش خبرگزاری فارس، درست 20 سال پیش در همین روز بود که بوفون اولین بازی رسمی خود را در سری‌آ ایتالیا با پیراهن تیم پارما مقابل آث‌میلان انجام داد. او که در آن زمان 17 ساله بیش نداشت، از خود عملکرد فوق‌العاده‌ای را مقابل مهاجمان بزرگ روسونری از جمله روبرتو باجو نشان داد که بعد از این دیدار اسمش بر زبان‌ها افتاد و برای خودش اسمی دست و پا کرد.
بوفون امروز 19 نوامبر 2015 بیستمین سالگرد حضورش در کالچو را جشن می‌گیرد که به بهانه آن آراء و نظرات گلرهای بزرگ دیگر را دباره او بدانیم بدنیست.
آراء گلرهای بزرگ جهان درباره کاپیتان متعصب بانوی پیر
الیور کان
الی کان که سال‌ها به همراه ژرمن‌ها و در باشگاه بایرن مونیخ خوش درخشید و از بهترین گلرهای جهان به شمار می‌‌آید درباره جی‌جی این طور می‌گوید: بعد اینکه از فوتبال خداحافظی کردم بارها به سران باشگاه بایرن گفتم که به جای من بوفون را بیاورند زیرا او در جهان بهترین است.
مانوئل نویر
بهترین دروازه‌بان حال حاضر جهان که کاندیدای بهترین بازیکن جهان در سال 2014 بود حتی با مسی و رونالدو رقابت تنگاتنگی برای کسب جایزه توپ طلا را داشت درباره بوفون این نظر را دارد: بوفون دروازه‌بان بسیار بزرگی است و در دنیا شماره یک است.
پیتر چک
تمام فوتبال دوستان گلر معروف آبی‌های لندن را فراموش نمی‌کنند زیرا جزو 5 گلر برتر جهان بود که اکنون سال‌های پایانی بازی‌اش را با توپ‌چی‌های لندن به سر می‌برد و عملکرد بسیار خوبی را دارد. وی درباره گلر بانوی پیر این طور تعریف می‌کند: زمانی بوفون در سن 17 سالگی در پارما بازی‌اش را شروع کرد کلاً سرنوشت من را تغییر داد و برای من الگویی بی‌نظیر بود.
ایکر کاسیاس
سنگربان اسطوره‌ای کهکشانی‌ها و تیم‌ملی اسپانیا که در سال 2010 توانست به همراه تیم‌ملی کشورش قهرمان جام‌جهانی شود و در آن سال به عنوان بهترین گلر جهان شناخته شد، درباره بوفون این طور بیان می‌کند: هیچ دروازه‌بانی وجود ندارد که از عملکرد بوفون به وجد نیاید و از او الگو نگیرد به نظرم او بهترین گلری است که توپ‌های مهاجمان را از راه دور و نزدیک خوب مهار می‌کند.
آنجلو پروتزی
هم‌وطن جی‌جی که در تیم‌های مختلفی بازی کرده است ولی بیشتر عمر فوتبالیش را در باشگاه لاتزیو به سر برده، درباره هم‌وطنش این طور می‌گوید: آیا کاری مانده است که بوفون برای باشگاه بوونتوس انجام نداده باشد.
کلودیو براوو
کاپیتان تیم‌‌ملی شیلی و گلر بارسلونا که یکی از دروازه‌بان خوب این روزهای فوتبال جهان است این طور از جی‌جی می‌گوید: بوفون الگوی من است، با وجود اینکه به 40 سالگی رسیده باز هم بهترین است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
اکتشافات بزرگ تاریخ. 100 دانشمند بزرگ جهان/کتابنامه