فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



پیشنهاد تعیین «روز تجلیل از نایبان امام زمان(عج)» در تقویم رسمی کشور


به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، سیدمرتضی میرسراجی کارشناس حدیث و پژوهشگر مهدویت، پیشنهاد تعیین و تصویب «روز تجلیل از نایبان چهارگانه حضرت مهدی(عج)» را به شورای فرهنگ عمومی کشور برای درج در تقویم ملی و رسمی کشور ارائه داده است.

وی خطاب به حجت‌الاسلام سیدحسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی این گونه می‌نویسد: با عنایت به اینکه هجدهم شعبان روز وفات جناب حسین بن روح نوبختی بوده و به محض وفات ایشان نیابت جناب علی بن محمد سمری آغاز شده و از سویی این روز هیچ تلاقی و مشابهتی با ایام مذهبی وابسته به معصومان(ع) اعم از اعیاد یا ایام سوگواری ندارد و همچنین نزدیک به نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی(عج) است و حال و هوای مهدوی در جامعه اسلامی عطرآگین است، لذا پیشنهاد می‌شود این روز در تقویم ملی کشور با افتخار «روز تجلیل از نایبان چهارگانه حضرت مهدی(عج)» نامگذاری و تصویب شود.

میرسراجی تجلیل و تکریم از نواب اربعه یا همان نایبان چهارگانه امام (عج) در دوران غیبت صغری مهمترین هدف از نامگذاری مطرح می‌کند و می‌گوید: رفع مهجوریت و غربت از ساحت مقدس این تلاشگران و تاثیرگذاران عرصه مهدویت راستین، معرفی اسوه‌های واقعی تقوا و ولایت‌مداری برای عموم و خصوص جامعه اسلامی، زنده کردن و احیای بخشی از فرهنگ دینی و شیعی خود که متاسفانه مغفول و مجهول مانده است، از دیگر اهداف نامگذاری این طرح است.

وی مدیریت قوی و رشد نظام وکالت، استفاده مناسب و بجا از تقیه، تحمل زندان و رنج حاکمان جور را از ویژگی‌های ممتاز نواب رابعه بر می‌شمرد و اظهار می‌دارد: دانش اندوزی، تفقه در دین، تألیف کتاب  تعامل با علمای زمان، مبارزه با انحرافات در مهدویت، واسطه بین حجت خدا و عموم مردم از طریق توقیعات حضرت ولی‌عصر(عج)، ظهور و بروز صدها کرامت حضرت(عج) به دست ایشان، امانت‌داری و عدم تعرض به اموال اهل بیت(ع)،آلوده نشدن به گناهان زمانه چه صغیره و چه کبیره، حفظ وحدت بین شیعه و سنی، عدم سوء‌استفاده از مقام خود برای رسیدن به مطامع دنیوی، مبارزه با عرفان‌های غلط و نادرست، ناقل حدیث و راوی اخبار اهل بیت(ع) و ... سرفصل‌هایی از ویژگی‌ها و اختصاصات این چهار الگو و اسوه بی‌مثال تاریخ معنویت است.

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/O7LG53


ویدیو مرتبط :
كلیپ تأثیر گذار امام زمان (عج) (پیشنهاد ویژه)***