سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



چگونه در آپارتمان از گیاه حسن یوسف نگهداری کنیم


چگونه در آپارتمان از گیاه حسن یوسف نگهداری کنیمچگونه/ حُسن یوسف در گروه گیاهان آپارتمانی برگ رنگی می باشد و داری ۱۵۰ گونه است. این گیاه بومی جاوا می باشد.ارتفاع آن به بیش از ۴۰ سانتی‌متر و گسترش آن نیز به بیش از ۲۵ سانتی‌متر می رسد. برگهای زیبای آن به رنگ‌های مخلوط قرمز، سفید، سبز، زرد و قهوه‌ای دیده می‌شوند.گل‌ها در این گیاه کوچک و آبی‌رنگ می باشند. این گونه دارای واریته های بسیاری است که هر کدام دارای برگ‌هایی به رنگ‌ها یا مخلوطی از رنگ‌های مختلف می‌باشد. در این مطلب نگهداری این گیاه را توضیح می دهیم.
1
حسن یوسف به نور زیاد، گرمای زیاد، آبیاری فراوان، رطوبت هوای 50 تا 70 درصد و خاک قلیایی احتیاج دارد.« آبیاری حسن یوسف به دلیل این که در معرض تابش نور خورشید است معمولا یک روز در میان صورت گرفته ولی اگر حسن یوسف در محلی که نور کم دارد و یا زیاد گرم نیست،باشد هفته ای دو بارآبیاری کافی است».
2
کود مورد نیاز حسن یوسف را می توان به میزان، 3 گرم در لیتر، هر دو هفته یکبار، از فروردین تا مهر ماه، مورد استفاده قرار داد و مخلوطی از خاک باغچه، خاکبرگ و ماسه، خاک مناسب رشد این گیاه است.
3
گیاه حسن یوسف با دو روش قلمه زدن مستقیم و ریشه دهی در آب ، تکثیر می شود. از اواسط تابستان تا اواخر پاییز ، قلمه های انتهایی ساقه را به اندازه 5 تا 8 سانتیمتر ، به آرامی جدا نموده وسعی کنید ساقه های نازک و گوشتی قلمه را فشار ندهید.
4
می توان برای تسریع در امر ریشه زایی از پودر هورمون ریشه زایی استفاده کرد، اگرچه خیلی هم لازم نیست. سپس قلمه ها را در گلدانی با قطر دهانه 9 سانتیمتر، حاوی کمپوست گلدانی قرار دهید که دمای 18 تا 20 درجه سانتیگراد و نور مناسب داشته باشد.مراقب باشید که هرگز خاک گلدان خشک نشود.
5
قلمه ها را بعد از 10 تا 14 روز در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دهید. زمانی که قلمه ها ریشه داد آنها را بیرون آورده و در گلدانی با قطر دهانه 9 سانتیمتر حاوی کمپوست با پایه پیت قرا دهید. باید دقت کنید که ریشه ها شکسته یا کنده نشود.
6
این گیاه گرچه دائمی است ولی هنگام فصول سرد اگر خارج از گلخانه یا آپارتمان نگه داری شوند از بین خواهند رفت.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: چگونه


ویدیو مرتبط :
نگهداری از الاغ در آپارتمان