آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



دمنوش بِه؛ مخصوص بی اعصاب‌ ها


  X     

تاریخ خبر : شنبه 1394.10.05 - 14:11

دمنوش بِه؛ مخصوص بی اعصاب‌ ها

مجله آشپزی مثبت/ این دم‌نوش از نوشیدنی‌های بسیار گوارا، خوش‌بو، خوش‌رنگ و مفید برای همه فصول است. قلب، معده و اعصاب را تقویت می‌کند. برای تهیه این نوشیدنی ابتدا لازم است به را به طریق زیر آماده کنید.
چی لازم دارم:
1 ق س به خشک
1 لیوان آب جوش
1 ق چ زعفران آب کرده
2 عدد هل سبز درسته
1 عدد چوب دارچین
به میزان لازم نبات یا شکر
چه جوری درست میشه:
1. به را خوب بشویید تا پرزهایش برود و با رنده درشت فلزی رنده کنید، سپس روی وسیله گرمازا با حرارت ملایم مثل شوفاژ خشک کنید. پس‌ازاینکه کاملا خشک و شکننده شد، در یک تابه چدنی داغ شده آن را بو دهید تا رنگ به قهوه‌ای شود، سپس بگذارید خنک شود و درون ظرف شیشه‌ای در یخچال نگهداری کنید.
2. یک قاشق غذاخوری از به خشک را به همراه هل و دارچین در یک لیوان آب جوش درون قوری چینی بریزید و بگذارید به مدت 20 دقیقه روی بخار آب دم بکشد، سپس آن را صاف کرده و یک قاشق چای‌خوری زعفران آب کرده اضافه کنید. اگر به شیرین باشد، نیازی به اضافه کردن نبات یا شکر نیست. در صورت تمایل شیرین کنید.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
‫دمنوش لاغری: آموزش درست کردن دمنوش ترکیبی مرزنجوش و دانه کرفس‬‎