سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



در مذاکرات از خطوط قرمز عبور کردند تا به نتیجه برسند؛ اسمش را هم معامله برد - برد گذاشتند / اگر رهبری به روی این‌ها هم نمی‌آورد، از بزرگواری ایشان است / ترس در سخنان اینها مشخص است؛ می گویند اگر برجام نبود، جنگ شده بود


دور شدن از خط امام (ره) دارای مراتب است، و به عبارت بهتر هر اندازه که از خط امام (ره) دور شویم، به همان اندازه نیز ضربه خواهیم خورد، که آخرین مرحله آن ذلت دنیا و آخرت است؛ حتی اگر فکر کنیم نوکری آمریکا افتخار است؛ اما همه می‌دانیم، نوکری، نوکری است و مخصوصاً اگر برای شیطان اکبر باشد، بسیار ذلت بار است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در مذاکرات از خطوط قرمز عبور کردند تا به نتیجه برسند؛ اسمش را هم معامله برد - برد گذاشته اند / اگر رهبری اصلا به روی آن‌ها هم نمی‌آورد، از بزرگواری ایشان است / ترس در سخنان اینها مشخص است؛ می گویند اگر برجام نبود، جنگ شده بود

آیت الله مصباح یزدی گفت: دور شدن از خط امام (ره) دارای مراتب است، و به عبارت بهتر هر اندازه که از خط امام (ره) دور شویم، به همان اندازه نیز ضربه خواهیم خورد، که آخرین مرحله آن ذلت دنیا و آخرت است؛ حتی اگر فکر کنیم نوکری آمریکا افتخار است؛ اما همه می‌دانیم، نوکری، نوکری است و مخصوصاً اگر برای شیطان اکبر باشد، بسیار ذلت بار است.

به گزارش «انتخاب»، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار با جمعی از اعضای منتخب دوره‌های طرح ولایت، با اشاره به این‌که امتیاز انسان از حیوانات این است که حرکت تکاملی انسان با آگاهی و انتخاب توأم است، گفت: رشد جسمی بدون آگاهی نیز صورت می‌گیرد، همان گونه که در حیوانات نیز وجود دارد؛ اما آن حرکت تکاملی و رشدی که مخصوص انسان است، تکامل و رشدی است که همراه با آگاهی و قدرت انتخاب است.

گزیده سخنان آیت الله مصباح یزدی در زیر می آید:

اگر در داخل کشور نیز خدای ناکرده مسئولینی باشند که باور کرده باشند چاره‌ای جز کنار آمدن با آمریکا و یا به عبارت بهتر باج دادن به آمریکا وجود ندارد، در واقع از دو حال خارج نیستند؛ یا فکرشان تحت تأثیر القائات دشمن قرار گرفته است، و یا از تهدیدات دشمنان (اعم از تحریم یا حمله نظامی) هراس دارند؛ از این رو توجیه می‌کنند و می‌گویند باید تعامل برد – برد داشته باشیم؛ البته از ابتدا نیز می‌گویند که توقع بیجا نباید داشت، چرا که معامله برد – برد بوده و آن‌ها نیز باید برد داشته باشند! آن‌ها معتقدند که چهل سال دشمنی کرده‌ایم، چه فایده‌ای داشته است؟ مگر قدرت آن‌ها را نمی‌بینید که به راحتی نفت 110 دلار را به 30 دلار می‌رسانند؟ لذا چاره‌ای جز تسلیم و سازش نداریم؛ و اگر چهل سال است احساسی برخورد کرده و دشمنی کرده‌ایم، اشتباه بوده است! در واقع اصل مطلب همین است، اما اسم آن را معامله برد – برد گذاشته‌اند.

کوتاه آمدن در برابر دشمن، گاه به خاطر ترس از تهاجم و تحریم دشمن است که انگیزه افراد را برای مقاومت تحت تأثیر قرار می‌دهد. لذا گاهی این ترس در سخنان برخی نیز کاملا مشخص است و مثلا می‌گویند اگر این برجام و مذاکرات نبود، امروز جنگ شده بود!

در ادامه این مراسم نیز چند نفر از دانشجویان سئوالات خود را از آیت الله مصباح یزدی مطرح کردند و آیت الله مصباح پاسخ گفتند.

یکی از دانشجویان با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر این‌که اگر از خط امام (ره) فاصله بگیریم، سیلی خواهیم خورد، سئوال کرد که آیا حوادث اخیر می‌تواند همان سیلی باشد؟

آیت الله مصباح در پاسخ به سئوال وی گفت: دور شدن از خط امام (ره) دارای مراتب است، و به عبارت بهتر هر اندازه که از خط امام (ره) دور شویم، به همان اندازه نیز ضربه خواهیم خورد، که آخرین مرحله آن ذلت دنیا و آخرت است؛ حتی اگر فکر کنیم نوکری آمریکا افتخار است؛ اما همه می‌دانیم، نوکری، نوکری است و مخصوصاً اگر برای شیطان اکبر باشد، بسیار ذلت بار است.

وی ادامه داد: رهبری بارها گفته‌اند که به نتیجه مذاکرات خوشبین نیستم، و امروز هم عملا می‌بینیم که هر چند در مذاکرات از خطوط قرمز هم عبور شده تا به نتیجه برسد، اما هیچ فایده‌ای نداشته است، و اگر رهبری اصلا به روی آن‌ها هم نمی‌آورد، از بزرگواری ایشان است. مسئولان نیز می‌دانستند که رهبری موافق چنین شیوه مذاکرات نیست، اما گمان می‌کردند که ایشان اشتباه می‌کنند و در جریان کامل روابط بین الملل نیستند!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: البته نمی‌توان گفت در حوادث اخیر هر چه اتفاق افتاده ناصحیح بوده و به خاطر سوء نیت و خیانت بوده است؛ اما آنچه حائز اهمیت است این‌که گاه ضررها می‌توانند منشأ نفع و خیر و برکت باشند؛ اگر برخی اتفاقات و حوادث تلخ ما را به حرکت در آورد که تنبلی نکرده و برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب، تلاش کنیم، می‌توانیم نفع و برکت آن را نیز در آینده مشاهده کنیم؛ لذا نمی‌توان به تنبلی و راحتی عادت کرد و توقع داشت که با یک رأی دادن به کسی که از نظر ما اصلح است، همه مسائل حل شود.

آیت الله مصباح در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری در مورد حاصل تجارب گذشته نیز اظهار داشت: هر چه از عمرم گذشته است، روز به روز به این حقیقت بیشتر پی می‌برم که هر چقدر انسان در راه کسب رضای خدا قدم بردارد و در عمل مخلص باشد، موفق‌تر خواهد بود، و هر چه در فکر پست و مقام و منافع خودش باشد، پشیمانی خواهد داشت؛ لذا لازم است ما به فکر بندگی باشیم و دغدغه ما بندگی خداوند باشد، و بدانیم خداوند متعال خودش روش بنده‌نوازی و بنده‌پروری را می‌داند.


ویدیو مرتبط :
پویانمایی معامله شیرین درباره مذاکرات هسته ای برد-برد