سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بانوان/کاهش احتمال دیابت مادر با شیر دادن به نوزاد


بانوان/کاهش احتمال دیابت مادر با شیر دادن به نوزاد

ایران ارتوپد/ فواید شیر مادر هم برای نوزاد و هم برای مادر بسیار زیاداست و تاکنون در مورد آن بسیار صحبت شده است ولی محققی به تازگی اثر دیگری از شیردادن مادر را کشف کرده اند. مادرانی که در دوران بارداری دچار دیابت میشوند احتمال زیادی دارد که این دیابت در سال های بعد از زایمان هم باقی بماند ولی اگر به نوزاد حداقل به مدت دو ماه شیر خودشان را بدهند این احتمال به نصف تقلیل پیدا میکند.
نتایج مطالعه ای که منجر به این یافته شده در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است.
دیابت دوران بارداری یا Gestational diabetes وقتی است که در حول و حوش هفته 24 بارداری قند خون مادر بالا رفته و به حد دیابت میرسد. این وضعیت در حدود 9-5 درصد بارداری ها وجود دارد. در زنانی که سن بالای 35 سال دارند و یا وزن بالا دراند یا در آنها سابقه فامیلی دیابت وجود دارند خطر این بیماری بیشتر میشود. در زنانی که دچار دیابت بارداری میشوند احتمال بروز دیابت نوع دو بعد از زایمان 7 برابر میشود بطوریکه 12 درصد این زنان در دو سال بعد از زایمان دچار دیابت نوع دو میشوند.
انجمن متخصصین کودکان امریکا به همه مادران پیشنهاد میکند تا بعد از زایمان حداقل به مدت شش ماه نوزاد را با شیر خودشان تغذیه کنند و بهتر است این مدت به یکسال دیگر هم افزایش پیدا کند. مطالعه ذکر شده نشان داده است که هر چه دوران شیردهی مادر بعد از زایمان بیشتر شود احتمال بروز دیابت نوع دو در سال های بعد در او کمتر میگردد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
ضربه گیر ، کاهش خط ترمز و کاهش احتمال تصادف