فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فضای امنیتی استقبال از نمایشگاه کتاب قاهره را کاهش داد/انتقاد از عدم توجه به انقلاب مصر در نمایشگاه


به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس، این روزها قدیمی‌ترین و مهمترین نمایشگاه کتاب در جهان عرب یعنی «نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره» در حالی در مصر در حال برگزاری است که مسائل امنیتی بر آن سایه انداخته است.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی از این نمایشگاه نوشت: «این نمایشگاه تحت تفتیش امنیتی دقیق و شدیدی است» و «بازار زنده و متنوع فرهنگی نیست».

وحید الدهشان شاعر مصری نیز در این باره می‌گوید: متاسفانه نمایشگاه کتاب قاهره در سال‌های اخیر مهم‌ترین مشخصه فرهنگی خود را از دست داده است چراکه قبل از آن مرکزی برای گفت‌وگو و تبادلات فرهنگی بود و محل طرح آراء مختلف بود.

وی می‌افزاید: در گذشته می‌توانستیم کتاب‌های جنبش‌های اسلامی را در کتاب‌های لائیک‌ها ببینیم و نشست‌هایی بود که فکر به فکر می‌رسید و فرهنگ‌ها کنار هم بود اما نمایشگاه کتاب قاهره این روزها بی‌روح برگزار می‌شود به‌ویژه که برنامه‌ها و فعالیت‌های نمایشگاه همه در جریان لائیکی است که از کودتای السیسی حمایت می‌کنند و علیه تفکرات اسلامی هستند.

صلاح‌الدین کمال نویسنده مصری هم از کاهش استقبال مردم مصر نسبت به این نمایشگاه می‌گوید و تاکید می‌کند: دور کردن برخی تفکرات و کتاب‌های اندیشمندان مخالف کودتا بر استقبال مردم اثر داشته است.

وی می‌افزاید: امیدوار بودم که موسسات فرهنگی از تحزب و سیاست دور بمانند و همه جامعه را تحت عنوان وحدت ملی و تنوعی که موجب حرکت فرهنگی شود، شامل شوند.

در همین حال برخی بازدیدکنندگان نمایشگاه از افزایش بازرسی‌ها، حضور سگ‌های پلیس مخصوص تفتیش و پلیس خنثی‌سازی گفته‌اند و عنوان کرده‌اند که این موجب اذیت و آزار مردم شده است.

همچنین ناشران مصری از نبود برنامه‌ای درباره انقلاب 25 ژانویه مصر در این نمایشگاه که تنها دو روز پس از سالگرد انقلاب مصر برگزار می‌شود، انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/س

http://fna.ir/CPST3Q


ویدیو مرتبط :
استقبال از نشریات ورزشی در نمایشگاه کتاب