طرز تهیه کباب بره تیکه ماستی ( لبنانی )


مواد لازم کباب بره تیکه ماستی ( لبنانی )

گوشت فیله برهماست ساده و پر چرب دو لیوانسیر رنده شده 3 حبهپوره گوجه فرنگی یک لیوان یا دو ق رب گوجه فرنگیادویه مخصوص کبابی یا ادویه گرام ماسالا و یا ادویه تندوریزنجبیل رنده شده یک بوتهآب لیموترش تازه و پوست رنده شده آنروغن زیتوننمکپاپریکا یا فلفل قرمز ( غیر تند )فلفل قرمز تندپیاز تازه کبابیفلفل سبز و قرمز کبابی

کباب بره ، کباب ، درست کردن کباب بره

طرز تهیه کباب بره تیکه ماستی ( لبنانی )

ادویه جات را آماده کرده و گوشت فیله بره را قطعه کبابی برش بزنید و داخل ماست ریخته و مخلوط و مارینه کنید .در صورت تمایل رب گوجه فرنگی یا پوره گوجه فرنگی هم رنگ قشنگی به کباب خواهد داد . این مایه را میتوان با گوشت به مدت چندین ساعت در یخچال قرار داد .حدود 3 تا 4 ساعت این مایه ماریناد را در یخچال نگهدارید سپس به سیخ بکشید . بین هر قطعه گوشت بره یک چهارم قاچ پیاز کبابی و فلفل قرمز و سبز سیخ بکشید . روی آتش کباب کنید . پس از طبخ در انتها به گوشت نمک بزنید .در حین کباب کردن مرتب سیخ ها را زیر رو کنید .

کباب بره ، درست کردن کباب بره ، کباب بره لبنانی

نکات تکمیلی در مورد کباب بره

کباب بره جزو غذای ملل - عربی میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30 دقیقه میباشد .کباب بره را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

کباب بره ، طرز تهیه کباب بره تیکه ماستی ( لبنانی )


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه شامی کباب یا لوله کباب‬‎