سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



اکثر دستگاه‌های دیالیز در کشور فرسوده است


سلامت نیوز: قائم مقام معاونت آموزش و پژوهش بنیاد بیماری‌های خاص با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌های دیالیز در سراسر کشور فرسوده است، گفت: بنیاد در زمینه تهیه این تجهیزات تلاش خود را می‌کند، اما به تنهایی توان این کار را ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،ساناز طبرستانی (قائم مقام معاونت آموزش و پژوهش بنیاد بیماری‌های خاص) با بیان اینکه فدراسیون جهانی کلیه بر پیشگیری و به ویژه پیشگیری از ابتلای کودکان به بیماری‌های مزمن کلیوی تاکید دارد، گفت: بنیاد امور بیماری‌های خاص نیز بر همین اساس برنامه توجه به بیماری‌های مزمن کلیه را به منظور پیشگیری از ایجاد نارسایی و متعاقب آن دیالیزی شدن افراد را مورد توجه قرار داده است.

وی ادامه داد: بیماری‌های مزمن کلیه گذشته از اینکه بار سنگینی را از نظر مالی به کشور وارد می‌کند؛ فشار زیادی نیز به افراد و خانواده‌ها می‌آورد، بنابراین در صورتی که از بروز این بیماری پیشگیری شود؛ هزینه‌ها و فشار‌ها کاهش پیدا می‌کند.

قائم مقام معاونت آموزش و پژوهش بنیاد بیماری‌های خاص تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما هدف بیشتر درمان بیماری‌ها است تا پیشگیری از بروز آن‌ها، اما به طور کلی در سال‌های اخیر کارهای مناسبی در وزارت بهداشت برای پیشگیری از بروز بیماری‌های کلیه انجام و اطلاع رسانی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

طبرستانی با اشاره به بیماری‌های مزمن کلیه به عنوان یکی از بیماری‌هایی که در نتیجه تغییرات نحوه زندگی افراد و زندگی‌های ناسالم به وجود می‌آید، گفت: افزایش وزن و کم تحرکی و تغذیه نامناسب می‌تواند منجر به بروز این بیماری‌ها شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت درمان بیماران دیالیزی ایده آل نیست، گفت: بنیاد امور بیماری‌های خاص در تلاش است به هر نحو ممکن از این بیماران حمایت کند.

قائم مقام معاونت آموزش و پژوهش بنیاد بیماری‌های خاص اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های دیالیز که در سراسر کشور استفاده می‌شود؛ فرسوده است و تامین این دستگاه‌ها نیاز به هزینه دارد و بنیاد بیماری‌های خاص در این زمینه فعال است و سعی در تجهیز این دستگاه‌ها دارد، ولی بنیاد به تنهایی توان این کار را ندارد.

وی ادامه داد: وقتی دستگاه فرسوده است کیفیت دیالیز افت می‌کند به طوریکه تصفیه خون با کیفیت انجام نمی‌شود.

طبرستانی تاکید کرد: با سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری هزینه‌های درمان کاهش پیدا می‌کند و می‌توان به بیماران خدمات بیشتری می‌ارایه کرد.

طبرستانی افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت دنیا مبتلا به بیماری کلیه هستند و اگر بتوان میزان ابتلا به این بیماری‌ را کاهش داد؛ تاثیر مثبتی در نحوه رسیدگی و ارایه خدمات به مبتلایان به بیماران مزمن کلیوی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از مبتلایان به بیماران مزمن کلیوی در کشور وجود ندارد، گفت: همه مسئولان و متخصصان اذعان دارند که روند ابتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی، روند رو به رشدی است.

قائم مقام معاونت آموزش و پژوهش بنیاد بیماری‌های خاص ادامه داد: در حال حاضر دو عامل مهم بروز بیماری مزمن کلیه؛ فشار خون بالا و افزایش قند خون است و و عدم کنترل این دو عامل می‌تواند، مشکلات بسیاری را برای افراد رقم بزند.

وی با اشاره به عدم فعالیت بدنی، مصرف غذای ناسالم و مصرف دخانیات به عنوان عوامل تاثیر گذار در بروز بیماری‌های مزمن کلیه گفت: متاسفانه مصرف دخانیات بر خلاف رویه‌ای که در دنیا وجود دارد در کشور ما رو به افزایش است و تاثیر بسیاری زیادی در ایجاد بیماری‌های کلیه دارد.


ویدیو مرتبط :
دستگاه دیالیز خون