سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چند ساعت بعد از تبادل زندانیان، واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد/ این اقدام یک درام بود


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه تحلیلی مشهور فارین پالیسی در گزارشی نوشت: به محض آزادی زندانیان آمریکایی که در ایران در بند بودند، واشنگتن تحریمهای جدیدی را علیه تهران وضع کرد. 

این گزارش افزود: واشگتن، تنها چند ساعت پس از کامل شدن روند تبادل زندانیان و تنها یک روز بعد از لغو تحریمهای اقتصادی علیه ایران، دور تازه تحریمهای خود علیه 11 فرد و نهاد ایرانی اعمال کرد.

فارین پالیسی نوشت: این اقدام برای دیپلماسی طوفانی ایران و آمریکا که به تازگی بر سر یک زمینه مشترک به بهبود دیپلماسی پرداخته بودند یک درام است. با این حال یک مقام آمریکایی میگوید که تحریمهای جدید به خاطر نقض قطعنامه های شورای امنیت مربوط به برنامه موشکی ایران است به به خاطر برنامه هسته ای ایران. 

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا یک شنبه به اعمال تحریم‌های موشکی علیه ایران اشاره کرد و گفت واشنگتن برای تأمین امنیت خود و متحدانش به این اقدامات ادامه می‌دهد. 

وزارت خزانه داری آمریکا شب گذشته با صدور بیانیه‌ای از افزودن نام شرکت‌ها و افراد جدید به فهرست تحریم‌های ایران به واسطه ارتباط با برنامه موشکی ایران خبر داد.

این تحریم‌ها قرار بود دو هفته قبل اعمال شوند، اما واشنگتن به دلیل آنچه نگرانی از بر هم خوردن توافق تبادل زندانیان اعلام شد، از آن‌ها عقب‌نشینی کرد.

تحریم‌های جدید در حالی اعلام شده‌اند که هواپیمای حامل زندانیان آمریکایی ساعتی قبل ایران را ترک کرد. 

انتهای پیام/م

http://fna.ir/DES8A3


ویدیو مرتبط :
تحریم های جدیدی علیه ایران وضع شد- قدرت نظامی آمریکا