باید سازمان‌های مردم نهاد برای مبارزه با مواد مخدر فعال‌تر شوند


استاندار هرمزگان گفت: باید سازمان‌های مردم نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر فعال‌تر شده و با در اختیار قرار دادن امکانات به این سازمان‌ها، بخشی از اقدامات را به آنها واگذار کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، جاسم جادری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان عنوان کرد: تمامی اقدامات در مبارزه با مواد مخدر در این ستاد متمرکز شده که نظیر آن در استان‌ها نیز تشکیل شده و اعضای این شورا وظیفه مبارزه را برعهده دارند.

وی ادامه داد: عملیات‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر برعهده دستگاه‌های عضو این شوراست که با همفکری و مرور مشکلات، وارد کار اجرایی خواهیم شد. در این شورا باید هرکدام از دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر، وظایف ذاتی خود در مبارزه با مواد مخدر را انجام دهند و همچنین باید از موازی کاری جلوگیری شود.

جادری با قدردانی از نیروهای عملیاتی استان هرمزگان برای کشفیات مواد مخدر و انهدام باندهای قاچاق، تصریح کرد: رتبه استان هرمزگان در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور از سوم به دوم ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه برای اقدامات مقابله‌ای در زمینه مواد مخدر باید سه کار مهم صورت گیرد، اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه به شرطی که همزمان کاهش تقاضا و کاهش آسیب‌ها صورت گیرد، نتیجه بخش است و این امور باید به صورت توام با هم پیش روند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: باید سازمان‌های مردم نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر فعال‌تر شده و با تشویق و در اختیار قرار دادن امکانات به این سازمان‌ها، بخشی از اقدامات را به آنها واگذار کنیم تا به نتیجه بهتری برسیم. هرچه بیشتر مردم و سمن‌ها را در این امر تشویق کنیم در کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر موفق‌تر خواهیم بود.

جادری با تاکید بر اولویت قرار دادن متلاشی کردن شبکه‌ها و سرباندهای اصلی قاچاق مواد مخدر، بیان کرد: برخورد با خرده فروشان لازم است اما کار اصلی ما باید برخورد با سرباندهای اصلی قاچاق مواد مخدر باشد. تدابیر هفت گانه رئیس جمهوری در زمینه مبارزه با مواد مخدر، راهکارهای بسیار خوبی است و باید آن را عملیاتی کنیم. همچنین از افراد بهبود یافته از اعتیاد به مواد مخدر نیز باید صیانت شود تا دوباره به سمت اعتیاد بر نگردند و از میزان اعتیاد کاهش یابد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دومین همایش ملی سازمان های مردم نهاد حوزه مواد مخدر