وام 60 میلیونی مسکن از دی ماه


متقاضیان وام 60میلیون تومانی خرید مسکن بدون سپرده گذاری و از محل خرید اوراق مسکن می توانند از ابتدای دی ماه امسال برای دریافت این وام اقدام کنند.سرانجام پس از ماه ها از موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات مسکن از 35 به 60 میلیون تومان تمام جزئیات آن برای اجرا مشخص شد. درواقع شورای پول و اعتبار با سطح بندی تسهیلات خرید مسکن به سه سطح دامنه وام خرید مسکن را از 40 تا 60 میلیون تومان تعیین کرده است. به این معنا که درتهران 60 میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بالاتر از 200 هزار نفر 50 میلیون تومان و برای شهرهای کمتر از 200 هزار نفر جمعیت 40 میلیون تومان وام برای خرید مسکن درنظرگرفته شده است. این درحالی است که متقاضیان دریافت این نوع وام می توانند علاوه بر وام خرید از وام 10 میلیون تومانی جعاله مسکن نیز استفاده کنند که بدین ترتیب سقف وام خرید به 70 میلیون تومان افزایش می یابد.با توجه به سؤالات بی شماری که درخصوص شرایط و نحوه دریافت این نوع وام میان مردم وجود دارد روزگذشته یکی از اعضای هیأت مدیره بانک مسکن درجمع خبرنگاران جزئیات وام 60 میلیون تومانی را اعلام کرد. براساس گفته های این عضو هیأت مدیره بانک مسکن پرداخت تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق از دیماه اجرایی می شود. واحدهایی شامل وام 60 میلیون تومانی (در تهران) خواهند شد که حداکثر 20 سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی آنها گذشته باشد. ابوالقاسم رحیمی انارکی با اشاره به اینکه سقف این وام 60 میلیون تومان است و متقاضیان می توانند 10میلیون تومان وام جعاله نیز دریافت کنند گفت: ساختمان هایی که بیش از 20سال و حداکثر 25 سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی آنها گذشته باشد تنها می توانند از سقف وام 35میلیون تومانی استفاده کنند. وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات مسکن در تهران با احتساب 10 میلیون تومان وام جعاله به 70 میلیون، سقف تسهیلات مسکن در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر با احتساب 10میلیون جعاله به 60 میلیون تومان و سقف تسهیلات مسکن در سایر شهرها با احتساب 10 میلیون جعاله به 50 میلیون تومان افزایش می یابد. رحیمی انارکی افزود: روش تقسیط وام 60 میلیونی برای تهران به اضافه 10 میلیون جعاله به روش ساده، پلکانی و پلکانی دوره ای است که مدت بازپرداخت حداکثر 12 سال است.

این روزنامه همایش IPF با محوریت جذب سرمایه خارجی برای توسعه صنعت پتروشیمی آغاز به کار کرد را به عنوان عکس نخست خود انتخاب کرده است.در بخشی از این خبر آمده است:گروه اقتصادی ـ در حال حاضر صنعت نفت ایران به عنوان یکی از پرسودترین و مستعدترین صنایع جهان برای سرمایه گذاری در آستانه دوران پسابرجام و پساتحریم قرار دارد. به این معنی که بزرگترین مانع سرمایه گذاری در این صنعت در حال برداشته شدن است و بزودی شرایطی برای همکاری های بین المللی فراهم خواهد شد که هم ایران و هم سرمایه گذاران خارجی از آن سود خواهند برد. به طوری که سرمایه گذاران معتبر جهان از مزیت های بی شمار ایران و سود قابل ملاحظه حاصل از سرمایه گذاری برخوردار خواهند شد و در عوض ایران نیز به واسطه جذب سرمایه خارجی عقب افتادگی ناشی از تحریم ها را جبران خواهد کرد. اما همانطور که اشاره شد این معامله برد- برد در گرو لغو تحریم هاست.البته سرمایه گذاران خارجی و مقامات ایرانی به انتظار روز لغو تحریم ها ننشسته اند و از هم اکنون در حال رایزنی برای تعیین شرایط همکاری سازنده میان خود هستند تا به محض لغو تحریم های بی اساس غرب علیه ایران همکاری ها بدون وقت کشی آغاز شود. به این منظور دیروز سومین گام اساسی در جهت تقویت تعاملات بین المللی در پساتحریم و جذب سرمایه خارجی به صنعت نفت کشور برداشته شد. دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) که بعد از نشست وزرا و اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز و همینطور کنفرانس رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران در تهران برگزار شد نقشه راه همکاری های نفتی در پساتحریم را تکمیل کرد.

گفت وگوهای دوجانبه تهران و ریاض آغاز شد، اظهارات اژه ای از احضار دعایی تا جرایم انتخاباتی، استقرار پلیس اسکی سوار درپیست های تهران، نمایش 50 فیلم مستند در جشنواره سینما حقیقت، بازتاب ورود سید حسن خمینی به انتخابات، آیت الله هاشمی: عده ای می کوشند برجام تا انتخابات اجرایی نشود، نخست وزیر تونس در دیدار سلطانی فر: من ایران را دوست دارم ، نقش های تکراری، دوبله را از نفس انداخته است از دیگر عناوین خبری این روزنامه در روز دوشنبه به شمار می رود.

روزنامه ایران


ویدیو مرتبط :
عدم پرداخت وام 60 میلیونی توسط بانک مسکن