تاکید وزیر بهداشت بر ارائه کامل خدمات بهداشتی به زائران پیاده اربعین حسینی


به گزارش ایرنا، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در ابتدای ورود به ایلام در فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران افزود: در همین چارچوب آمادگی کامل برای مقابله با شیوع احتمالی هرگونه بیماری در مرزهای محل رفت و آمد زائران اربعین حسینی نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: از طریق بروشورهای بهداشتی و درمانی در مسیرهای حرکت زائران اربعین حسینی اطلاع رسانیهای لازم در خصوص رعایت نکات بهداشتی انجام خواهد شد.
وزیر بهداشت گفت: گروههای متعدد در مسیرهای مختلف منتهی به مرزها مستقر شده اند و آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه شیوع احتمالی بیماری با توجه به ازدحام جمعیت در مرزها وجود دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه ازدحام جمعیت در مرز مهران بیشتر است، در سفر امروز به این شهر وضعیت ارایه خدمات بهداشتی و درمانی را ارزیابی می کنم.
وزیر بهداشت با استقبال استاندار ایلام و معاونان وی از طریق فرودگاه شهدای شهر ایلام وارد این استان شد.
بازدید از پایگاههای امداد و نجات دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر ایلام در مسیر ایلام - مهران و بازدید از بیمارستان امام حسین(ع) مهران از برنامه های سفر وزیر بهداشت به این منطقه است.
همچنین وزیر بهداشت در جریان چگونگی روند امدادرسانی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی و پایانه مرزی مهران قرار خواهد گرفت.
مرز بین المللی مهران بدلیل کوتاهی مسافت و برخورداری از امنیت، یکی از کانونهای پر رفت و آمد زوار عتبات عالیات بشمار می رود. در ایام منتهی به اربعین حسینی پارسال افزون بر یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند.
6119/6032/9002/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ماساژ زائران کربلای معلا در پیاده روی اربعین حسینی(ع)