سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مشکلات صنعت چاپ و کاغذ در کمیسیون فرهنگی بررسی شد


حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع بودجه فرهنگی در سال 95 مورد بررسی قرار گرفت و توضیح آنکه در زمان بررسی بودجه سال 94 مقرر شده بود تا جدا از ردیف‌های اعتباری مشخصی که برای سازمان‌ها در نظر گرفته شده بود بودجه‌ای جدا از ردیف‌های اعتباری مذکور در اختیار کارگروهی متشکل از نمایندگان کمیسیون‌های فرهنگی و بودجه و وزارت ارشاد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان تبلیغات اسلامی برای سازمان‌هایی که در بودجه برای آنها اعتباری در نظر گرفته نشده و یا تقویت ردیف‌های اعتباری قرار گیرد.

وی افزود: متأسفانه علی‌رغم گذشته 9 ماه از سال هنوز اعتباری در اختیار این کارگروه قرار نگرفته و در جلسه امروز با معاون پارلمانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این موضوع مطرح و مقرر شد تا در اسرع وقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بررسی‌ها را در این باره انجام و نتیجه کار را به کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در ادامه این جلسه سومین جلسه کمیسیون برای بررسی مشکلات صنعت چاپ و کاغذ برگزار شد که آنچه که کمیسیون دراین جلسات دنبال می‌کنند حرکت در جهت خودکفایی در تهیه کاغذ مورد نیاز برای کشور است.

طاهری خاطرنشان کرد: در این جلسه وزارت‌خانه‌های صنعت، ارشاد، کشاورزی، اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان ‌جنگل‌ها و مراتع و برخی بانک‌های عامل مانند بانک‌های ملی، ملت و صنعت و معدن و مدیران برخی از کارخانجات تولید کاغذ حضور داشتند و مشکل تهیه مواد اولیه، مالیات بر ارزش افزوده، تهیه ارز مورد نیاز،‌ در موضوع دریافت تسهیلات برای سرمایه در گردش کارخانجات و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه امروز مصوب شد تا دستگاه‌هایی که در این جلسه اعلام کردند که راهکارهایی برای حل مشکل صنعت کاغذ در کشور دارند، در کمیسیون فرهنگی این مسئله مورد پیگیری قرار گیرد و بانک مرکزی نیز از طریق بانک‌های عامل امکانات و تسهیلات بهتری را در اختیار کارخانجات تولید کاغذ قرار دهد تا مشکلات در این عرصه مرتفع شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: در آغاز جلسه امروز نیز رئیس کمیسیون ضمن پرداختن به موضوع آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بر ضرورت برگزاری جلسه با وزیر کشور و معاون اجتماعی وی برای بررسی این موضوع تأکید کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/CWJ9IE


ویدیو مرتبط :
جداسازی کاغذ از پلاستیک در صنعت بازیافت |کاغذ|کارتن|مقوا|بسته بندی