سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مصرف بهینه آب كمتر مورد توجه قرار گرفته است


به گزارش خبرنگار ایرنا فردین اخلاقیان روز چهارشنبه در ششمین كنفرانس مدیریت منابع آب ایران در سنندج با بیان اینكه مشكلات زیادی در زمینه منابع آبی وجود دارد گفت: مصرف سرانه آب شهری و خانگی از میانگین كشوری بالاتر بوده و ما در این زمینه وضعیت خوبی نداریم.
وی افزود: كاهش نزولات آسمانی و حفر بی‌رویه چاه‌های آب در دو دهه اخیر موجب مصرف بی رویه آب های جمع آوری شده و آب های زیر زمینی شده است.
رئیس دانشگاه كردستان اظهار كرد: با وجود تمامی این مشكلات كمتر در زمینه مصرف بهینه آب اقدام شده است در صورتی كه نیاكان ما با مصرف بهینه و مدیریت آب در این راستا بسیار خوب عمل كردند.
وی ادامه داد: در سایر مصارف نیز همانند گاز، نفت و بنزین وضع ما به همین صورت است و این مساله بر خلاف سیاست های توسعه پایدار است و بدون شك به ضرر نسل های آینده است.
اخلاقیان افزود: نقش دولت و حاكمیت در تنظیم این سیاست ها تاثیرگذار است و با توجه به اینكه آب یك سرمایه ملی است لازم است كه در زمینه مدیریت منابع آب تجدید نظر شود.
ششمین كنفرانس ملی مدیریت منابع آب ایران به همت دانشگاه كردستان و انجمن علوم و مهندسی آب ایران و همكاری وزارت نیرو، وزارت جهاد كشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شركت آب منطقه‌ای استان های كردستان و كرمانشاه، یكم تا سوم اردیبهشت‌ سال جاری در دانشگاه كردستان در جریان است.
7348/1904

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مصرف بهینه آب