مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



چرا غرب علیه بشار اسد توطئه کرد


به گزارش «شیعه نیوز»، بیش از 5 سال از جنگ  جهانی مینیاتوری سوریه می گذرد و ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای منطقه همچنان تلاش می کنند به نظام قانونی این کشور آسیب بزنند.

در این میان تروریست های تکفیری داعش، جبهه النصره، احرار الشام، اجناد الشام، فلیق الرحمن، جیش الاسلام و ... با حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا و برخی از کشورهای منطقه همچون عربستان سعودی و بحرین و ... خسارت های سنگینی را به زیرساخت های سوریه وارد آوردند.

براساس برآوردهای سازمان ملل متحد، در 4 سال اخیر زیرساخت‌های سوریه حدود 600 میلیارد دلار خسارت دیده است. رقمی که اگر بخواهیم برآورد کنیم، تقریبا معادل یکسال بودجه دفاعی آمریکاست.

زیرساخت های سوریه صدها میلیارد دلار آسیب دیده و مراکز فرهنگی، تفریحی، اقتصادی و .... با ویرانی های انبوهی مواجه شده اند که علت این ویرانی ها ایالات متحده آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه هستند.
 
اما سوالی که مطرح می شود اینکه  "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه تاوان چه چیزی  را  می پردازد و به نظر می رسد توطئه ای پیچیده  پشت پرده جنگ سوریه نهفته و آن ضربه زدن به رئیس جمهور و ملت این کشور  است.

****بازخوانی  سخنان محمود علوی

حجت الاسلام والمسلمین  "محمود علوی" وزیر اطلاعات در کنگره شهدای مدافع حرم در مهدیه تهران عنوان داشت: در سوریه نظام حکومتی آن فرهنگ انقلاب را پذیرفت و در زمان دفاع مقدس دوشادوش انقلاب اسلامی به حمایت پرداخت و اکنون نیز فرزند خلف "حافظ اسد" مسیر مقاومت را دنبال می کند و در جنگ 33 روزه نیز که اسرائیل با هدف نابودی  "حزب الله" به لبنان حمله کرد؛  "بشار اسد" مردانه به حمایت از "حزب الله" برخاست.

وزیر اطلاعات گفت : پس از جنگ 33 روزه دشمن در صدد توطئه علیه محور مقاومت بود و تمام تلاش خود را کرد که با از بین بردن نظام حکومتی سوریه به هدف خود نزدیک شود؛ چرا که از نظر سیاسی نتوانستند با تطمیع  "بشار اسد"  او را از محور مقاومت جدا کنند.

وی افزود: به بهانه انقلاب مردمی که در لیبی و تونس بوجود آمده بود یک عده تروریست را به جان مردم سوریه انداختند تا حاکمیت آنرا از بین ببرند. علوی گفت: دشمنی آنها با "بشار"  نبود ، بلکه هدف نابودی محور مقاومت و مهمتر از آن اسلام ناب محمدی بود. وی ادامه داد: تکفیری ها از روز نخست ژست دشمنی با شیعه را گرفتند و در تبلیغات خود اعلام کردند به نجف می آییم و حرم امیر المومنین را منهدم می کنیم و فقط به تخریب حرم حضرت زینب و حضرت رقیه اکتفا خواهیم کرد و هر شیعه را هر جا ببینیم سر می بریم . علوی گفت : برخی فکر کردند که تکفیری ها با شیعه دشمنند اما پس از لو رفتن جریان تکفیری و ریشه دار بودن آن در سی آی ای آمریکا و صهیونیست ها همه فهمیدند دشمنی با اصل اسلام است.

وزیر اطلاعات تاکید کرد : به لطف خدا امروز جبهه سوریه متفاوت شده است و حالت منطقه ای خود را از دست داده و نیروهای عاشق شهادت از عراق و افغانستان و لبنان و پاکستان و ایران در قالب نیروهای مختلف از جمله فاطمیون عاشقانه و داوطلبانه و بر اساس باورهای ایمانی خود رهسپار معرکه شدند و تکفیریهای مزدور امریکا و صهیونیست ها را سنگر به سنگر به عقب می رانند. وی گفت : شکست تکفیری ها به جایی رسیده که سر میز مذاکره هم زبونانه میز را ترک می کنند و این نشان از ننگ شکست آنهاست . علوی تاکید کرد: این پیروزیها نتیجه خون شهدا و دفاع از حریم حرم اهل بیت است. وزیر اطلاعات گفت: در این معرکه که نخست علیه شیعه خنجر کشیده بودند تکفیریها هر عالم سنی یا شیعه و هر کسی که همراه آنها نبود خون او را مباح دانستند و به قتل عام مردم و علمای اسلام پرداختند.وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم مردانه پا به عرصه گذاشت و وظیفه وجدانی خود را حمایت از نظامی دانست که در روزهای نخست دفاع مقدس مردانه به حمایت از ایران برخاست.

اگر بخواهیم نقش "بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" ر ا بررسی کنیم؛ می‌بینیم که با توجه به نزدیک بودن تفکرات سران پادشاهی عربستان با تروریست‌های داعش، جبهه‌النصره و احرار‌الشارم، لذا در هر مناطقی که این تروریست‌ها حضور دارند یا به نحوی فعالیت می‌کنند؛ همچون "حماء"،"حمص"، "اردوگاه یرموک"، "درعا"، "ریف دمشق"، "جوبر"، "رقه"، "دیرالزور"، "حسکه"، "لازقیه" و ... ؛ "بندر بن سلطان" در ویرانی زیرساخت‌های آن دخالت جدی و نقش موثری داشته است.
 
"شاهزاده بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" در این زمینه عنوان داشت: ما به دنبال سرنگون کردن "بشار اسد"  هستیم و حتی اگر  این کار به قیمت  و ویرانی کل سوریه تمام شود.

بندر بن سلطان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین حامیان تروریسم در جهان به دنبال حذف نقش محوری ایران و سوریه و جدا سازی اجزا ضد امپریالیسم در غرب آسیا است که تاکنون ناکام مانده است.

سوریه و نظارم "بشار اسد" تاوان حمایت از حزب الله در جنگ 33 روزه را می‌پردازد و این موضوع نشان می‌دهد که مشکل آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه با نظام سوریه به خاطر دمکراسی نیست، بلکه به دلیل  حمایت "دمشق" از محور مقاومت و پایگاه مردمی این محور در منطقه غرب آسیاست.

**پیام بشار اسد در اوج جنگ 33 روزه

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در این زمینه عنوان داشت: موشک‌هایی که ما در جنگ 33 روزه پرتاب کردیم، تعداد اندکی از موشک‌هایی بود که در اختیار داشتیم، پرتاب موشک‌های ما حساب شده بود و  امکانات میدانی و انتشار عناصر مقاومت اجازه پرتاب موشک‌های بیشتری را به ما می‌داد؛ اما ما محاسبه این را می‏ کردیم که نبردی طولانی مدت را در پیش رو داریم و نمی‌خواهیم تا پیش از پایان جنگ موشک‏های ما تمام شود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بشار اسد، رئیس ‏جمهوری سوریه به مقاومت در جریان جنگ "تموز" پیشنهاد ورود به نبرد در کنار حزب‏ الله را داد، گفت: بله؛ "بشار اسد" رئیس‏ جمهوری سوریه برای من پیام فرستاد و در آن پیشنهاد پیوستن به جنگ را داد.

در حقیقت عربستان سعودی با طرح های مختلف و از جمله کمک های تسلیحاتی به تروریست های تکفیری در سوریه به دنبال از  بین بردن نظام قانونی این کشور بوده که پس از 5 سال و با صرف هزینه هنگفت در طراحی خود شکست خورده است.

همه کشورهای همپیمان امپریالیسم با این نیت به جنگ "بشار اسد" رفتند تا او را برکنار کرده و یک دولت دست نشانده و تابع آمریکا و اسرائیل را در سوریه روی کار بیاورند که این امر تاکنون محقق نشده و به نظر می رسد در آینده هم محقق نخواهد شد.

البته آمریکا و عربستان به دلایل استراتژیک مخالف "بشار اسد" هستند و نه حقوق بشری. "رابرت اف کندی"، وکیل آمریکایی و برادرزاده "جان اف کندی"، رئیس جمهور اسبق آمریکا عنوان داشت:  آمریکا پس از آنکه اسد از پروژه احداث خط لوله گاز دولت قطر حمایت نکرد، تصمیم به برکناری وی گرفت.

وی ادامه داد: این پروژه 10 میلیارد دلاری نخستین بار در سال 2000 مطرح شد و سرویس اطلاعاتی آمریکا (سیا) این طرح را پیگیری کرد تا آنکه 9 سال بعد  "اسد" اعلام کرد که از طرح خط لوله که به موجب آن قطر می توانست از طریق پایانه‌های ترکیه، مستقیما به بازارهای انرژی اروپا دسترسی داشته باشد حمایت نمی کند. کندی افزود : این خط لوله همچنین به عربستان سعودی امکان می داد نفوذ بیشتری را در منطقه علیه ایران اعمال کند.
 
این وکیل آمریکایی یادآور شد: مردم آمریکا از سابقه مداخله خشونت آمیز آمریکا در سوریه اطلاع چندانی ندارند تا زمانی که مردم و سیاستگذاران آمریکا از این پیشینه آگاهی نداشته باشند، دخالت‌های بیشتر تنها به پیچیده‌تر کردن بحران کمک می‌کند. جنگ ما علیه بشار اسد از اعتراضات صلح آمیز مردمی موسوم به بهار عربی در سال 2011 آغاز نشد بلکه از سال 2000 و هنگامی که قطر پیشنهاد احداث خط لوله 10 میلیارد دلاری به طول هزار و 500 کیلومتر را از طریق عربستان سعودی، اردن، سوریه و ترکیه مطرح کرد آغاز شد.

کندی یادآور شد: در عین حال، گاز قطر تنها در صورتی می‌تواند به کشورهای اروپایی برسد که تبدیل به مایع و از طریق دریا حمل شود. مسیری که ظرفیت را محدود می کند و هزینه‌ها را افزایش می‌دهد. خط لوله پیشنهادی، قطر را از طریق پایانه‌های توزیع ترکیه مستقیما به بازارهای اروپایی متصل می‌ساخت. ترکیه از این طریق می توانست هزینه‌های ترانزیت را به جیب بزند وخط لوله مشترک قطر – ترکیه سلطه قطعی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بر بازارهای گاز طبیعی را موجب می‌شد و قطر، نزدیکترین متحد آمریکا در جهان عرب را قوی‌تر می ساخت.

وی گفت: اتحادیه اروپا که 30 درصد گاز خود را از روسیه تأمین می کند نیز از پیشنهاد خط لوله استقبال کرد چرا که از این طریق می توانست به انرژی با قیمت ارزانتر دست یابد و از نفوذ سیاسی و اقتصادی "پوتین" رهایی پیدا کند. ترکیه، که دومین خریدار بزرگ گاز روسیه است، برای پایان دادن به اتکای خود به رقیب دیرینه و تثبیت خود به عنوان مرکز انتقال پرسود سوخت آسیا به بازارهای اروپایی، مشتاق بود ولی 


ویدیو مرتبط :
پشت كردن بشار اسد به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس(خیلی با بشار اسد حال كردم دمش گرم)