سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



در کن 2016 همه منتظر تماشای فیلم جدید اصغر فرهادی هستند


در کن 2016 همه منتظر تماشای فیلم جدید اصغر فرهادی هستند

در جشنواره کن 2016 فیلم فروشنده اصغر فرهادی حضور دارد و در بخش رقابت اصلی به رقابت با سایر فیلم ها خواهد پرداخت.


فیلم های ایرانی در کن 2016

خاورمیانه در جشنواره کن امسال حضور چشمگیری داشته است. آخرین فیلم کارگردان صاحب جایزه اسکار، اصغر فرهادی که “فروشنده” نام دارد برای کسب جایزه نخل طلا رقابت می کند. فیلم “تصادم : clash” اثر محمد دیاب که درباره ظهور و سقوط انقلاب مصر است، در بخش جایزه برای کارهای نو و نگاه نو قرار گرفته که مربوط به آثار چالش برانگیزتر است و همچنین فیلم هایی از ایران را هم در خود دارد.

این نشریه در ادامه آورده است: به گفته جان میشل فرودون، منتقد فیلم از slate و سردبیر سابق کایه دو سینما ( دفتر سینمایی)، حضور فیلم هایی از خاورمیانه و جهان عرب در سال های گذشته بسیار ضعیف بوده و این شاخص ترین سال حضور آن ها است.

یکی از فیلم هایی که همه بی صبرانه انتظارش را می کشیدند، “فروشنده” داستان زوج جوانی در تهران را می گوید که بازیگر آماتور تاتر هستند و در اجرای “مرگ فروشنده” اثر آرتور میلر بازی می کنند. فرهادی در آثار خود همچون “جدایی” که جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار را در سال 2012 از آن خود کرد، به لایه های مختلفی می پردازد تا داستانی بگوید که صمیمی و در عین حال جهانی است.

الکساندر ماله گای، تولید کننده فرانسوی که در کنار فرهادی تولید این فیلم را به عهده داشت، می گوید: « [ در این فیلم] داستان، لایه اخلاقی، و همین طور بعد اجتماعی، طبقه اجتماعی، و بعد مذهبی حاضر است». او در ادامه می گوید، او هیچ وقت مستقیما به حکومت اعتراض نمی کند. همه چیز در لفافه است. سینما همه اش در همین باره است.

“فروشنده” به زندگی عماد (شهاب حسینی) و رعنا (ترانه علیدوستی) می پردازد که وقتی می خواهند به دلیل ساخت و ساز از آپارتمان خود اسباب کشی کنند، بر اثر یک اتفاق زندگیشان وارونه می شود. در همین حال، آن ها مشغول بازی در اثر میلر هم هستند.
این فیلم از آخرین آثار اضافه شده به رقابت های امسال بود، زیرا فرهادی نتوانست تا اواخر فوریه اثر خود را به پایان برساند. به گفته ماله گای، او تنها کمی پس از آنکه فهرست اولیه حاضران در اواسط آوریل اعلام شد، آن را به تری فریمکس، مدیر جشنواره ارائه کرد. او اضافه می کند، “فروشنده” در 21 می، روز آخر جشنواره به نمایش در می آید، اما همین حالا هم علاقه بسیاری از نمایش دهندگان فیلم در آمریکا را به خود جلب کرده است.

همچنین فیلم “وارونگی” به کارگردانی بهنام بهزادی از ایران در بخش جایزه برای کارهای نو و نگاه نو حضور دارد. این فیلم که فضای دودآلود تهران امروزی را به تصویر می کشد، داستان نیلوفر (سحر دولتشاهی)، زن مجردی حدودا 30 ساله است که تصمیم می گیرد به جای ترک شهر به خاطر بیماری تنفسی مادرش و توصیه پزشکان، برای دفاع از حق خود مقاومت کند.

همچنین ببینید

منبع : سلام سینما / پ


ویدیو مرتبط :
دانلود فیلم جدید اصغر فرهادی