آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



کباب پیک نیکی، مخصوص سیزده بدر


کباب پیک نیکی، مخصوص سیزده بدرمجله آشپزی مثبت/ مواد لازم برای 2 نفر:
400 گرم فیله مرغ یا سینه مرغ بدون استخوان
1 عددپیازخرد شده
1 ق س زعفران دم کرده
2ق س رب انار ملس
3 ق س آب‌لیمو تازه
2ق س ماست
50 گرم کره
4 عددسیخ چوبی
به میزان لازم نمک و فلفل
گردو به میزان لازم
طرز تهیه:
1. ابتدا مرغ را به‌صورت تکه‌های 4-3 سانتی خرد کنید و آن را داخل یک کاسه مناسب بریزید. پیاز خرد شده، آب‌لیمو و کمی نمک و فلفل هم داخل کاسه بریزید و تکه‌های مرغ را آغشته به مواد کنید. ظرف را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید.
2. در یک کاسه ماست و زعفران را باهم مخلوط کنید. بعدازآنکه تکه‌های مرغ خوب مزه دار شدند، مخلوط ماست و زعفران را داخل ظرف بریزید و خوب هم بزنید تا مواد به خورد تکه‌های مرغ برود.
3. حالا تکه‌های مرغ را به سیخ بکشید. در یک تابه مناسب مقداری کره بریزید و آن را روی حرارتکم قرار دهید. حالا سیخ‌ها را داخل تابه بچینید تا مرغ‌ها پخته و طلایی شوند. در تابه را بگذارید و صبر کنید تا تکه‌های مرغ خوب مغز پخت شوند.
4. رب انار و گردو را باهم مخلوط کنید، سپس آن را داخل تابه روی مرغ‌هابریزید و 5 دقیقه صبر کنید تا مواد به خورد مرغ برود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کباب‌ها را سرو کنید.
فوت و فن
اگر می خواهید کباب شما ترش تر شود می  توانید از رب انار ترش استفاده کنید.

منبع:


ویدیو مرتبط :
سیزده بدر مردم شهرستان كوثر بدر شد + فیلم