سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کلانتری: «خشونت» را باید در فرهنگ غرب جست‌وجو کرد/ ۵ نکته راهبردی نامه دوم رهبری به جوانان غرب


حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی در پی حوادث تروریستی رخ داده در غرب، اظهار داشت: اولین نکته در خصوص این نامه موقعیت و زمان مناسب صدور این نامه است.

وی افزود: مقام معظم رهبری زمانی این نامه را صادر کردند که مخاطب علاوه بر حساسیت جدی درباره این موضوع، گوش شنوا هم دارد. در کنار آن به دنبال پیدا کردن تحلیل دقیق و مستند از وضعیت زندگی و فرهنگی خود را نیز دارد که چرا فرانسه و اروپا گرفتار چنین وضعیتی شدند.

کلانتری با حکیمانه و زمان‌شناسانه خواندن صدور نامه دوم توسط رهبری، تصریح کرد: این نامه انعکاس وسیعی در جهان غرب پیدا کرد به گونه‌ای که اندیشمندان متعددی از کشورهای اروپایی و غربی وارد این موضوع شده و اظهار نظر کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران تبیین شفاف و دقیق نگاه اسلام به انسان و رنج‌های آن را نکته دیگر موجود در نامه رهبری به جوانان غربی دانست و گفت: در این نامه نشان داده شده است که اسلام ناب برای انسان در هر کجا که باشد ارزش ویژه‌ای قائل است و اگر به ناحق مورد ظلم قرار گیرد آن را نمی‌پذیرد. با این نامه جوان غربی متوجه می‌شود که اسلام حقیقی است که دائما به ارزش انسان تأکید کرده است.

وی با اشاره به تبیین خاستگاه تروریسم تکفیری در نامه رهبری،‌اظهار داشت: نکته دیگر نامه رهبری ریشه‌یابی تروریسم است. مانند روز روشن است که خاستگاه تروریسم تکفیری و ایدئولوژی کهنه و تاریک‌اندیشی به نام وهابیت برمی‌گردد که این موضوع در نامه رهبری به خوبی تبیین شده است.

کلانتری اضافه کرد: جریانی که قرون وسطایی‌ترین ساختار سیاسی را در جهان امروز دارد، از قضا یکی از متحدین درجه اول آمریکا و غرب نیز هست. غرب و آمریکا از یک طرف هیاهو می‌کنند و گوش فلک را کر می‌کنند که باید با تروریسم و داعش مبارزه کرد اما از طرف دیگر آشکارا خود را متحد عربستان و وهابیت معرفی می‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه داعش زائیده تفکر وهابیت است، گفت:‌ این خشونت‌ها و خونریزی‌ها همه از تفکر وهابیت و حاکمان قرون وسطایی عربستان سرچشمه می‌گیرد. حال چگونه است که غرب می‌خواهد هم با عربستان متحد باشد و هم با تروریست‌ها برخورد کند.

وی چهارمین نکته موجود در نامه رهبری را بررسی تروریسم دولتی عنوان کرد و گفت: همه ما مشاهده می‌کنیم که اسرائیل، این تروریسم دولتی ریشه بسیاری از خشونت‌های جهان اسلام است. رهبری در نامه خود به خوبی به این موضوع پرداختند تا جوان غربی بفهمد که یکی از ریشه‌های تروریسم به این رژیم غاصب برمی‌گردد.

کلانتری اظهار داشت: این نامه به جوانان غربی می‌فهماند که اگر آنان چند مدتی است که گرفتار ناامنی شده‌اند،‌فلسطینیان سال‌هاست که این ناامنی، ترس و دلهره را تجربه می‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران پنجمین نکته موجود در نامه رهبری را بررسی فرهنگ غرب و تأثیر آن در گسترش خشونت و تروریسم عنوان کرد و گفت: رهبری دو مؤلفه فرهنگ غرب را خشونت‌طلبی و پرخاشگری و بی‌بندوباری عنوان کردند. این دو مؤلفه خود زمینه‌ساز پیوند عده‌ای از جوانان اروپایی به گروه‌های تروریستی و تکفیری شده است.

وی اضافه کرد: چگونه است کسی که در غرب متولد شده و تحت فرهنگ آنان رشد کرده تبدیل به یک انسان جنایتکاری می‌شود که از خونریزی لذت می‌برد! چه اتفاقی افتاده که جوانان اروپایی در خشونت گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند! بر همین اساس خشونت را باید در فرهنگ غرب جست‌وجو کنیم.

کلانتری با اشاره به هجوم نرم و خاموش فرهنگ غرب که ریشه‌های انسانیت را می‌سوزاند و می‌خشکاند، گفت: غرب تلاش می‌کند فرهنگ خانمان‌سوز خود را به تمام جهان سرایت دهد و حال اگر ما نخواهیم خود را گرفتار این فرهنگ کنیم از نظر غرب گنهکار هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبری در نامه دوم خود زمینه‌های مختلفی را برای تأمل و اندیشه‌ورزی برای جوانان غربی باز کرده است. قطعا این نامه بر جوانانی که به دنبال حقیقت هستند راهنما خواهد بود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/TJJLRL


ویدیو مرتبط :
letter 4 u- نامه رهبری به جوانان غرب