فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آخرين‌ وضعيت درياچه‌ اروميه و گلايه محيط‌بانان درباره ساعات کاري از زبان ابتکار


ايلنا/ رئيس سازمان محيط زيست در خصوص آخرين‌وضعيت درياچه‌اروميه، درياچه‌نمک‌قم، تالاب‌ها و گلايه محيط‌بانان از مشخص نبودن ساعات‌کاري و پسماندهاي بيمارستاني توضيحاتي ارائه کرد.

معصومه ابتکار در پاسخ به سوالي درباره اظهارات اخير دبير ستاد احياي درياچه اروميه مبني بر اينکه «طرح نجات درياچه اروميه با شکست مواجه شده است»، گفت: بنده چنين چيزي نشنيده‌ام.

وي در پاسخ به اين سؤال که نظر شما راجع به آخرين تصاويري که از درياچه اروميه منتشر شده و نشان مي‌دهد که اين درياچه تقريبا نابود شده است، گفت: بنده چنين گزارشي دريافت نکردم؛ طبق تراز جديدي که وزارت نيرو به ما اعلام کرده و همين طور طبق گزارش کار‌شناسان سازمان محيط زيست، روند خشک شدن درياچه اروميه کند شده و اين علامت خيلي خوبي است.

رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست کشور، افزود: با اين بارندگي‌هايي هم که اخيرا اتفاق افتاده به نظر مي‌رسد که وضعيت بهتر شده است.

وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه سرانجام 50 پرونده زمين‌خواري که به گفته شما در منزل يکي از مقامات دوره قبل مخفي شده بود، به کجا رسيده است؟ گفت: اين بحث تمام شد و در تمام موارد آن آزادسازي اتفاق افتاد و در اختيار طبيعت قرار گرفت.

ابتکار در پاسخ به سؤالي در خصوص حل نشدن وضعيت پسماندهاي بيمارستاني و پزشکي در برخي استان‌هاي کشور از جمله استان قم نيز گفت: ‌ ما اين موضوع را از طريق وزارت بهداشت و با همکاري دکتر هاشمي در دستور کار قرار داديم.

وي افزود: ‌ جلسات کار‌شناسي و تخصصي درباره اين موضوع برگزار شده و انشاالله براي حل معضل پسماندهاي پزشکي و بيمارستاني، ‌ سياست مشترکي را در سطح ملي و همين طور استان قم به کار خواهيم گرفت.

رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست کشور، در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص گلايه برخي از محيط‌بانان براي مشخص نبودن ساعات کاريشان، گفت: مهم‌ترين تحولي که اخيرا براي محيط‌بانان اتفاق افتاده، بحث ۳هزار امتياز است؛ که اين کار در استان‌هاي مختلف کشور، يکي پس از ديگري حل مي‌شود.

وي گفت: ‌انشاالله وقتي اين موضوع براي همه استان‌ها حل شد، آن وقت به سراغ موضوعات ديگر محيط بانان نيز مي‌رويم؛ البته خود اين بحث ۳هزار امتياز، يک تحول بزرگي است و تغيير خوبي در وضعيت محيط بانان ايجاد مي‌کند و انشاالله در گام‌هاي بعد برنامه‌هاي ديگري براي محيط بانان داريم.

ابتکار در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص آخرين وضعيت درياچه نمک قم و تالاب‌هاي موجود در استان قم، گفت: در استانداري قم، جلساتي براي موضوع درياچه نمک و تالاب‌هاي استان داشتيم و براي احياء و بازسازي تالاب‌ها تلاش خواهيم کرد.

وي با بيان اينکه البته حل اين معضلات، همکاري بين بخشي را مي‌طلبد، گفت: وزارت نيرو، وزارت کشاورزي و خود استانداري بايد تلاش کنند.

رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست کشور گفت: ‌ در زمينه مذکور، در سطح استان قم کارهايي در حال انجام است و اقداماتي انجام شده است؛ مي‌توانيم بگوييم کليد قضيه خورده شده و انشاالله شاهد وضعيت بهتري براي تالاب‌هاي استان قم را شاهد خواهيم بود؛ ضمن اينکه بارندگي‌هاي اخير نيز وضعيت را بهتر خواهد کرد.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد


ویدیو مرتبط :
پیام تصویری دکتر ابتکار به محیط بانان