فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ماه رمضان محفل ترتیل‌خوانی قرآن برگزار می‌شود / شورای عالی قرآن باید تحرک جدی‌تری داشته باشد


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده شامگاه دوشنبه در جمع فعالان قرآنی اظهار کرد: ما جلسه‌ای را هفته آینده برای برپایی محفل ترتیل‌خوانی قرآن کریم در مصلای اردبیل با حضور قاریان ممتاز استان برگزار می‌کنیم تا مقدمات برپایی این محفل معنوی فراهم آمده و به مانند سال‌های گذشته کار به روزهای آخر موکول نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان محفل ترتیل‌خوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

وی هماهنگی بیش از 30 دستگاه اجرایی را در برپایی محفل  قرآنی و ترتیل‌خوانی در مصلای اردبیل را یادآور شد و گفت: با حضور پررنگ کارکنان و مسئولان ادارات مختلف  محفل قرآنی با حال و هوای خاصی برخوردار بوده به طوری که در تشویق حضور شرکت‌کنندگان سعی شد با همکاری 30 دستگاه اداری استانی به شرکت‌کنندگان به قید قرعه هزینه اعزام کربلا اهدا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: از این تعداد دستگاه سازمان دولتی که در یک سال اخیر 23 دستگاه هزینه سفر کربلای منتخبان را اهدا کردند ولی هفت دستگاه در این زمینه پرداختی نداشتند.

ستوده بیان کرد: امسال نیز تلاش می‌کنیم با افزایش رحل تعداد کتب قرآن کریم  و مناسب‌سازی فضای مصلی مراسم معنوی ترتیل‌خوانی قرآن را برگزار کنیم.

وی گفت: به رغم محدودیت اعتباراتی که برای حوزه قرآنی وجود دارد ما تلاشمان را انجام می‌دهیم تا با همراهی و همکاری برخی دستگاه‌ها محافل انس با قرآن برپا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در مورد تعامل با سایر دستگاه‌ها به ویژه اعضای شورای عالی قرآن گفت: انتظار می‌رود شورای عالی قرآن که عملکرد نه چندان مطلوبی دارد فعال‌تر و بهتر از این عمل کند.

ستوده یادآور شد: تعاملات و ارتباطات تنگاتنگی با شورای عالی قرآن نداریم و تصمیم‌گیران اصلی این شورا  با رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تلاششان بر این است تا برنامه‌های خاصی را دنبال کنند که ما بیشتر در جریان آن نیستیم به طوری که جلسات این شورا نیز به صورت محدود برگزار می‌شود.

وی به تزریق اعتبارات محدود 10 میلیون تومانی از طریق این شورا برای برخی مجموعه‌های قرآنی تحت پوشش تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: ما سال گذشته در چهار روز مانده به ماه رمضان با همراهی چندین دستگاه نسبت به برپایی محفل ترتیل‌خوانی اقدام کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عنوان کرد: تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اگر ادعا کنند کار شاقی را در این زمینه انجام داده سخنی گزاف است در حالی که مجمع اساتید قرآنی و برخی نهادهای مردمی در این زمینه کار اصلی را انجام دادند.

ستوده ضرورت همراهی و همفکری بیشتر را در انجام برنامه‌های قرآنی یادآور شد و گفت: ما هیچ وقت نخواستیم تا به شکل ابزاری از قرآن و یا محافل برپا شده قرآنی استفاده کنیم و یا در زیر سایه چنین مجامعی وظایف خودمان را انجام ندهیم در حالی که کارکرد قرآنی واضح و روشن است و ما باید در تشکل کمیته‌های مجمع اساتید قرآنی ورود پیدا کنیم.

وی دوری از خودمحوری و توجه به مرکزیت فعالیت‌ها و حرکت به سمت همگرایی بیشتر را یادآور شد و گفت: در قدم اول با تشکیل جلسه فوق‌العاده باید تکلیف مراسم ترتیل‌خوانی مشخص شود و در کنار آن اهالی قرآن با کارکردها و برنامه‌های شورای عالی قرآن بیشتر آشنا شده و زمینه بهره‌گیری از این بستر را فراهم کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اهمیت تشکل کمیته‌های کاری در قالب این مجمع و برخی سنت‌شکنی‌ها را در اصلاح برخی محافل و مجالس ترحیم با نگاه استفاده از قاریان و حافظان قرآن را یادآور شد و گفت: امیدواریم همه این فعالیت‌ها به تقویت برنامه‌های قرآنی کمک کند.

رئیس سازمان دارالقرآن نیامد اما فعالان قرآنی درد و دل کردند

اما در این جلسه که قرار بود رئیس سازمان دارالقرآن کشور در جمع اساتید، برگزیدگان علوم قرآنی حاضر شود به دلیل لغو پرواز نیامد و اساتید علوم قرآنی موضوعاتی همچون تفکیک موضوع مداحی و قرائت قرآن در مجالس و محافل ملی، مذهبی و ترحیم را به همراه برگزاری جلسات جداگانه برای بانوان و آقایان فعال در عرصه قرآنی، ضرورت تکریم از پیشکسوتان، توجه به جایگاه پژوهش در قرآن، حمایت عملی از فعالان قرآنی، رتبه‌بندی مجمع اساتید قرآنی، توجه کمرنگ رسانه‌ استانی به پخش رویدادهای قرآنی و ... را یادآور شده و ضرورت حل آنها را خواستار شدند.

انتهای پیام/62001/ر40/


ویدیو مرتبط :
محفل انس با قرآن ماه مبارک رمضان