سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتقاد رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور از یک خرید آمریکایی برای شبکه بانکی کشور


رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ما در برابر تهدیدات نظامی، اقدامات کامل و جدی انجام داده‌ایم و به توان مصون‌کننده و بازدارنده‌ خوبی رسیده‌ایم که نگرانی‌های‌مان را در این سطح بسیار کم کرده است.

به گزارش انتخاب، سردار غلامرضا جلالی  با حضور در برنامه گفت‌وگوی خبری تیتر دیشب در شبکه خبر با بیان اینکه استفاده از سرمایه‌های پولی در کشور باید به طریق درستی انجام شود تا از آسیب‌زا شدن این‌گونه سرمایه‌ها جلوگیری کند، اظهار کرد: اگر ما سرمایه‌های پولی‌مان را در کشور در مسیر درستی به کار نگیریم این سرمایه‌ها می‌تواند آسیب‌زا باشد و برای کشور مشکلاتی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌های پولی داخل کشور را می‌توان به سه سطح سرمایه‌های حیاتی، حساس و مهم تقسیم کرد، گفت: در بحث سرمایه های حساس باید متوجه خسارت‌های ناشی از استفاده نادرست از سرمایه‌ها در این زمینه باشیم که معمولا بازتاب ملی خواهند داشت و نمونه‌ای از خسارت‌ها در این زمینه را می‌توان آسیب‌ و ایجاد مشکل در شبکه بانکی کشور دانست.

جلالی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه به کارگیری سامانه‌های خارجی برای پیشبرد اهداف کشور نباید بدون کنترل و ضابطه انجام شود، اظهار کرد: باید سامانه‌های خارجی را که در زمینه پیشبرد اهداف کشور کاربرد دارند، مورد کنترل، آزمایش و تجربه قرار داد چرا که ممکن است استفاده بدون توجه به این موارد از سامانه‌های خارجی موجب تولید خطر شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در زمینه پیشبرد اهداف مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در کشور باید اولویت را به استفاده از سامانه‌های داخلی دهیم و اگر در این زمینه از سامانه‌های داخلی بی‌بهره هستیم باید سامانه‌های خارجی را با کنترل، حفظ و آزمایش دقیق مورد استفاده قرار دهیم تا سطح تهدیدها را در این زمینه به حداقل برسانیم.

جلالی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه موضوع دفاع سایبری از سال 1390 مورد توجه سازمان پدافند غیرعامل قرار گرفته است، اظهار کرد: ما از سال 90 سازوکارهای مناسبی را در زمینه دفاع سایبری تامین کرده‌ایم و مشغول رصد و پالایش موارد مربوط به آن هستیم تا اگر حمله‌ای به ما انجام شد بتوانیم پاسخ مناسبی به آن یدهیم.

وی با اشاره به اینکه کشورهای غربی در صدد پرونده‌سازی و غلو در مورد توان سایبری ایران هستند، اظهار کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر آمریکا مشغول پرونده‌سازی و غلو توان سایبری ایران در جهان است تا هر کجا که مخاطرات سایبری اتفاق افتاد آن را به نام ایران تمام کند و در نتیجه اسم کشور ما به عنوان یک مهاجم در فضای سایبری و در سطح جهانی مطرح شود.

جلالی افزود: آمریکا و کشورهای غربی در صدد هستند که با مهاجم نامیدن ایران در فضای سایبری کشور ما را تحریم سایبری کنند که اگر چنین اقدامی انجام شود ممکن است دسترسی ما به فضای سایبری جهانی محدود شود و در نتیجه لازم است از هم اکنون ساز و کارهای لازم برای پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را فراهم کنیم تا اگر دچار تحریم شدیم بتوانیم هرگونه تبادل اطلاعات را در داخل کشور بدون مشکل انجام دهیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به مشخص شدن 16 رشته در زمینه موارد مربوط به پدافند غیرعامل برای تدریس در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: ما در سازمان پدافند غیرعامل رویکرد علمی به این زمینه داریم و نیازمندیم تا با نگاه به درون و انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی این رویکرد را تقویت کنیم که در همین زمینه در 4 سال گذشته 16 رشته دانشگاهی را به صورت آزمایشی ارائه کرده‌ایم تا در آینده نزدیک در دانشگاه‌ها تدریس شود.

جلالی در بخش دیگری از این گفت‌وگو مهم‌ترین صحنه تهدیدات ایران را از منظر پدافند غیرعامل مربوط به حوزه اقتصاد و نیز حملات سایبری دانست و گفت: تهدیدات سایبری جزو تهدیدات اصلی در فضای اجتماعی و فرهنگی کشور ماست که می‌تواند بر مبنای سوءاستفاده از شبکه‌های مجازی انجام گیرد تا از این طریق کشورهای خارجی بتوانند کنترل شرایط جامعه را در بزنگاه‌های سیاسی چون انتخابات برعهده گیرند.

وی افزود: البته شبکه های مجازی و اجتماعی دارای تهدیدها و فرصت‌هایی هستند و از جمله فرصت‌های این شبکه‌ها امکان ارتباط میان لایه‌های مختلف اجتماعی و شکل‌گیری تعامل مثبت و مناسب بین آن‌هاست. اما از طرفی تهدیداتی چون سوءاستفاده از این شبکه‌ها برای تهدید محتوای فضای سیاسی کشور در موقعیت‌هایی چون انتخابات است که امکان مداخله بیگانگان را در آن فضا فراهم می‌کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته معمولا بین 40 تا 50 هزار حمله سایبری به ایران اتفاق می‌افتاده است، اظهار کرد: ما معمولا سالیانه بین 40 تا 50 هزار حمله سایبری را تجربه می‌کنیم که بسیاری از آن‌ها را نیز دفع کرده‌ایم و البته این گونه از تهدیدات در زمان انتخابات بالاتر می‌رود اما ما کوشیده‌ایم تا در فضای تهدیدات سایبری توانمندی‌های خود را بالا ببریم و در زمینه تهدیدات نظامی نیز اقدامات کامل و جدی داشته‌ایم که توان مصون‌کننده و بازدارنده کشور را بالا برده است و از نگرانی‌های ما در این زمینه بسیار کاسته شده است.


ویدیو مرتبط :
رییس سازمان بازرسی کل کشور