علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



«کوروش کبیر» در شهر کتاب الف رونمایی می شود


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهر کتاب الف کتاب فیلم‌نامه «کوروش کبیر» به قلم مسعود جعفری جوزانی روز جمعه ۱۴ اسفند ماه با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در شهركتاب الف برگزار می‌شود.

فیلمنامه «کوروش کبیر» که بناست به زودی فیلمی سینمایی براساس آن ساخته شود، حاصل تلاش چند ساله مسعود جعفری جوزانی نویسنده و کارگردان سینماست که نشر تریتا آن را منتشر كرده است.

جعفری جوزانی گفت: یک بال اساسی ما برای پرواز، دانایی نسبت به هویت ملی است. به ویژه جوانان كه باید بدانند گذشته باشکوهی داشته‌اند، درواقع شخصیتی همانند کوروش در شرایط فعلی می‌تواند احساس خوبی در جوانان ایجاد کند، حسی مثل نهراسیدن از تندبادها.

وی ادامه داد: به نظرم دانایی نسبت به تاریخ و گذشته ما را مقتدر می‌کند و به علاوه، شخصیت‌های مقتدری را هم پروش می دهد؛ شخصیت‌هایی که ناامید نمی‌شوند.

این كارگردان سینما با بیان اینكه بزرگ‌ترین آرزویش ساخت فیلم کوروش است، گفت: کوروش شخصیتی بوده که در زمان تاسیس حکومتش، ملت‌های مختلف با افتخار زیر پرچم وی می‌آمدند و می‌خواسته‌اند بخشی از امپراطوری او باشند. از سوی دیگر، کوروش جنگجو نیست، بلکه اندیشمند است و به انسان و کرامت انسانی احترام می‌گذارد بنابراین، دانستن درباره او در شرایط کنونی از ضروریات است.

«كوروش كبیر»، دفتر اول این فیلم‌نامه است و دفتر بعدی آن نیز به زودی منتشر خواهد شد.

این برنامه روز جمعه ۱۴ اسفند از ساعت ۱۸ در شهر كتاب الف واقع در زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، میدان الف، خیابان الف، نبش کوچه سوم برگزار می شود.


ویدیو مرتبط :
کتاب الکترونیک کوروش کبیر (مصور)