سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تدوین دستور العمل جامع برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان


به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، سید جواد رضوی مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: متاسفانه یک ساختار رسمی و چارچوب معینی در جهت تشکیل جلسات ستاد ساماندهی استان‌ها و شهرستان‌ها وجود ندارد که این تجربه به من اکنون کمک کرد تا به فکر این باشم اقدامی در این راستا انجام دهم تا جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان ها و شهرستان‌ها هدفمندتر فعالیت کنند و پرداختن به محتوای جلسات در کنار رعایت شکل جلسات در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: ستاد ساماندهی امور جوانان از زمان برنامه چهارم توسعه با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در راستای تحقق سیاست‌های حوزه جوانان تشکیل و در بهار 84 اولین جلسه آن برگزار شد. در ابتدا امر این ستاد به صورت ملی برگزار می‌شد اما پس از طی 4 الی 5 سال این نیاز احساس شد که وجود این ستاد در استان‌ها نیز می‌تواند موجب هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها شود و مدتی بعد از آن نیز وجود این ستاد در شهرستان‌‌ها ضروری به نظر رسید.

رضوی تصریح کرد:  در این ستاد علاوه بر ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها در جهت تحقق سیاست‌های حوزه جوانان 6 کمیسیون تخصصی با عناوین ذیل وجود دارد که در حوزه‌های مختلف جوانان فعالیت می‌کنند، کمیسیون ازدواج و خانواده جوانان، کمیسیون مشارکت اجتماعی و هویت جوانان، کمیسیون اقتصاد، اشتغال و مسکن جوانان، کمیسیون اوقات فراغت و آسیب‌های اجتماعی جوانان، کمیسیون فضای مجازی جوانان، کمیسیون بین الملل جوانان ، این کمیسیون‌ها ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان تشکیل می‌شوند و به عنوان بازوان فکری ستاد وظیفه تولید محتوا برای جلسات ستاد را داشته و همچنین موارد ارجاعی از ستاد را مورد بررسی کارشناسی قرار می‌دهند. دستورالعمل نحوه تشکیل کمیسیون ها در مهر ماه 94 تهیه و در جلسه ستاد مطرح و به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که در برگزاری جلسات ستاد ساماندهی در استان‌ها و در شهرستان ها وجود داشت، نبود چارچوب مشخص بود بسیار دیده می‌شد نمایندگان دستگاه‌های مختلف که در جلسات ستاد حضور داشتند ولی این سوال در ذهن آنها ایجاد می‌شد که چه مسئولیتی بر عهده آنهاست و علت حضور خود در جلسه را نمی دانستند این بود که ما به فکر این افتادیم تا چارچوبی برای برگزاری این جلسات تدوین کنیم و بدین ترتیب ابهامات موجود برطرف شود و تمام حاضرین در جلسه به خوبی بر وظایف خود و اهداف جلسه واقف باشند.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در همین راستا ما کتاب راهنمایی برگزاری جلسات در سطوح ملی، استانی و شهرستانی را تدوین کردیم که این کتاب به طور شفاف به معرفی اعضای ستاد، شرح وظایف، اهداف و... پرداخته و همچنین نحوه مستندسازی و کلیه فرایندهای مربوطه به صورت استاندارد تعریف شده است. این دستورالعمل در قالب یک کتاب و به صورت پیش نویس تهیه شده و در اختیار استان ها قرار گرفته است تا پس از جمع بندی نظرات تکمیل و انشاء الله در سال 95 منتشر و در اختیار دستگاه های عضو ستاد قرار گیرد.

رضوی افزود: یک نکته مهم که ما در برگزاری جلسات ستاد ساماندهی در نظر گرفته‌ایم حضور جوانان است به طوریکه در برگزاری جلسات ستاد ساماندهی چه در سطح ملی چه استانی و چه شهرستانی حضور سه نماینده از جوانان الزامی است و در ارزیابی سال 95 کلیه استان ها و شهرستان ها این مسئله در نظر گرفته خواهد شد. در واقع ما با این ساز و کار سعی کردیم فرصتی برای حضور جوانان در سطوح مختلف تصمیم گیری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ما اکنون شاهد حضور بیش از 80 درصد دستگاه ها در جلسات ستاد به طور منظم باشیم، همچنین از مرداد ماه جاری تلاش کرده‌ایم بر اساس تقویم زمانی هر ماه یک جلسه با دستور جلسات مشخص و راهبردی برگزار کنیم. دعوت از استانداران جهت حضور در جلسات ستاد ملی و ارائه گزارش وضعیت و عملکرد حوزه جوانان آن استان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا بود که این امر ضمن ایجاد فرصت تبادل تجارب، اهمیت همکاری های استانی را نیز به دنبال داشته است. همچنین ارائه یافته های پژوهشی در حوزه جوانان و ارائه گزارش عملکرد دستگاه های عضو ستاد در حوزه جوانان از دیگر اقداماتی است که در برگزاری جلسات ستاد در نظر گرفته شد.

مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد «ماده 53 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت» که به موجب این ماده دستگاه‌های اجرایی می‌توانند یک درصد از بودجه سنواتی خود را در جهت توسعه زیرساخت های حوزه ورزش و جوانان هزینه کنند،گفت:‌ این ماده قانونی و آیین نامه‌های اجرایی مربوطه که امکان اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه ورزش و جوانان را ایجاد می‌کند می‌تواند فرصتی مقتضی برای ستادهای ساماندهی امور جوانان به ریاست استانداران باشد برای جذب اعتبارات این ماده قانونی و هزینه کرد آن با نظر و تصمیم ستاد و برنامه های مصوب آن تا از این طریق افزایش مشارکت همه دستگاه‌ها را در برنامه‌های حوزه جوانان شاهد باشیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
برگزاری اولین جلسه ستاد باز سازی مسجد جامع گورزانگ