سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گردباد تازه ای در مسیر یمن


ایرنا/ آژانس هواشناسی سازمان ملل متحد روز جمعه هشدار داد که گردباد نادر دیگری به همراه بارش های بیشتر پس از طوفان شدید موسوم به چاپالا به سوی کشور جنگزده یمن، پیش می رود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، بخش های جنوبی یمن در اوایل هفته جاری نیز براثر برخورد گردباد استوایی چاپالا و بارش های شدید و جاری شدن سیلاب، آسیب دید.
سازمان جهانی هواشناسی اعلان کرد: پیش بینی می شود توفان جدیدی به نام «مق» که در دریای عرب تشکیل می شود، در 24 ساعت آتی تشدید شده و به گردباد شدید با بادهایی با سرعت تا 100 کیلومتر در ساعت، تبدیل می شود.
کلیر نالیس سخنگوی سازمان جهانی هواشناسی به فرانس پرس گفت: گردباد مق به اندازه چاپالا نیرومند نیست که در هفته جاری جان 8 تن را در جنوب شرقی یمن گرفت. اما انتظار می رود به جزیره سقطری متعلق به یمن در دریای عرب برخورد کرده یا از کنار آن بگذرد.
این جزیره روز یکشنبه نیز بر اثر برخورد گردباد استوایی چاپالا، به شدت آسیب دید و 237 خانه در آن تخریب شد.
پیشی بینی می شود این گردباد پس از عبور از سقطری، ضعیف شود و به سرزمین اصلی یمن برسد. با این حال هنوز مقدار زیادی بارش در همان مناطقی خواهد داشت که براثر چاپالا، آسیب دیده اند.
نالیس به خبرنگاران در ژنو گفت: با اینکه شدت مق به اندازه چاپالا نیست، اما بارش باران به همراه این توفان، مشکلاتی مانند چاپالا ایجاد کرده و اوضاع انسانی را در این مناطق، پیچیده تر خواهد کرد.
وی افزود: گردبادهای استوایی در شبه جزیره عربی بسیار کم ایجاد می شوند و ایجاد 2 توفان و گردباد پشت سرهم، مسلما رخدادی غیرعادی به شمار می رود.
آژانس انساندوستانه سازمان ملل متحد روز جمعه اعلان کرد: تاکنون 44 هزار نفر بر اثر چاپالا، آواره شده اند که روز سه شنبه به سرزمین اصلی یمن برخورد کرد و موجب بارش باران های شدید، جاری شدن سیلاب ناگهانی و رانش زمین شد و جان 8 تن را گرفت که دو تن از آنان کودک بودند و 34 تن دیگر را زخمی کرد.
جاده ساحلی میان عدن شهر اصلی در جنوب یمن و شهر مکلا مرکز استان حضرموت که مسیر اصلی انتقال تدارکات امدادی به شمار می رود، بر اثر جاری شدن سیلاب، آسیب دیده است.


ویدیو مرتبط :
بازگشت انقلاب یمن به مسیر اصلی