مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



درخواست پارلمان عربی برای اعزام نیرو به سوریه


رئیس پارلمان عربی خواستار اعزام «نیروهای حافظ صلح عربی» به سوریه و میزبانی گفتگوی سوری- سوری توسط یک کشور عربی برای بررسی بحران این کشور شد.

به گزارش «شیعه نیوز»، «أحمد الجروان» رئیس پارلمان عربی در کنفرانس مطبوعاتی 15 دقیقه ای در مقر اتحادیه عرب در قاهره گفت: ما خواستار اعزام نیروهای حافظ صلح عربی به سوریه شدیم تا از آتش بس محافظت و کمک کند تا محاصره شهرهای سوریه رفع شود.

الجروان درپاسخ به مکانیزم اعزام این نیروها، گفت: پارلمان مقام قانونی و نظارتی است و نیروی مسلح یا توانایی مالی دراختیار دارد، ولی ما اختیاراتی دارد و ما دخالت خارجی در سوریه و کشورهای حامی تروریسم اسرائیل نمی پذیریم.

وی بر اهمیت میزبانی یکی از کشورهای عربی برای گفتگوی سوری – سوری به منظور رسیدن راه حل و پایان درگیری هایی که به فاجعه انسانی انجامیده و امنیت و ثبات همه منطقه را تهدید می کند، تاکید کرد.

رئیس پارلمان عربی از جامعه بین الملل خواست به طور آشکار مسئولیت خود را در این زمینه بپذیرد و به شکست در رسیدن به راه حلی برای بحران سوریه اعتراف کند.

الجروان تاکید کرد: نباید پرونده بحران سوریه به دست جامعه خارجی باشد و باید این مسئله عربی حل شود و از آتش بس و صیانت از آن نگهداری شود و ارایه کمک های انسانی به آسیب دیده گان تضمین شود و با بحران پناهندگان که کالایی برای تجارت سیاسی شده است، مقابله شود.

احمد الجروان در نشست فوق العاده مقر اتحادیه عرب به بررسی آخرین تحولات اوضاع در سوریه و برنامه فعالیت ها و نقشه راه پارلمان عربی برای حمایت از راه حل سیاسی به منظور رفع بحران سوریه پرداخت.

انتهای پیام/654


ویدیو مرتبط :
فاکس نیوز:اعزام نیرو زمینی ایران به سوریه