سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قبح زدایی از تجرد دختران، کوبیدن آب در هاون


مریم ورزدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش «آیا طرح‌هایی همچون قبح‌زدایی از تجرد دختران نیاز واقعی زنان و دختران امروزی است؟» اظهار داشت: هم اکنون یکی از مشکلات اجتماعی بالا رفتن سن ازدواج و افزایش میزان تجرد در میان جوانان است که باید در جهت آسان‌سازی و تشویق برای ازدواج به هنگام برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: قبح زدایی از تجرد دختران مشکل اصلی جوانان نیست بلکه مشکل مهم آنها تأخیر در سن ازدواج است. ارائه طرح‌هایی در رابطه با قبح‌زدایی از تجرد دختران مشابه برنامه‌هایی است که غرب اجرا می‌کند، آنها همگام با شاخص‌های توسعه نتوانستند آمار ازدواج و تشکیل خانواده را افزایش دهند بنابراین تعریف نوینی از خانواده ارائه کردند به گونه‌ای که هم‌خانه بودن در آنجا روال شده است.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت:  اگر ما در کشور اسلامی ایران نتوانیم طرح جامعی را برای ازدواج جوانان ارائه کنیم نباید به دنبال پاک کردن صورت مسئله بوده و طرحهایی را برای قبح زدایی از تجرد ارائه دهیم.

ورزدار ادامه داد: در جامعه اسلامی ایران، ازدواج و تشکیل خانواده یک ارزش محسوب می‌شود و مشکل مردم قبح‌زدایی از تجرد نیست بلکه آنها از تأخیر در ازدواج جوانان نگران و ناراحت هستند هم‌اکنون بسیاری از دختران تمایل به ازدواج دارند اما مشکلات موجود در جامعه باعث شده تا نتوانند در سن مناسب ازدواج کنند.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به اینکه معاونت زنان و خانواده وظیفه دارد طرح‌هایی را برای افزایش آمار ازدواج دختران برنامه‌ریزی کند، افزود:‌ ارائه طرح‌هایی همچون قبح‌زدایی از تجرد بیهوده بوده و همانند آب در هاون کوبیدن است که هیچ نتیجه اثربخشی نخواهد داشت. نخبگان و افراد فعال در عرصه‌های فرهنگی باید واکاوی کنند تا مشخص شود دلیل اصلی کاهش آمار ازدواج در جامعه چیست، آیا صرفاً مسائل اقتصادی مطرح است.

وی بیان کرد:‌ ارائه چنین طرح‌هایی به این دلیل است که نگاه به فرامرزها دارند و در بحث مسائل فرهنگی شاهد اقدامات و کارهای تقلیدی هستیم در حالی که باید مشکلات و معضلات اصلی زنان ایرانی را شناسایی کنیم و نیازشناسی از جامعه زنان براساس جامعه غرب نباشند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫پاکسازی و سم زدایی بدن (آب های قلیایی)‬‎