سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کره جنوبی خواستار کنار گذاردن همسایه شمالی‌اش از مذاکرات هسته‌ای شد


کره جنوبی خواستار کنار گذاردن همسایه شمالی‌اش از مذاکرات هسته‌ای شدایسنا/ رییس جمهوری کره جنوبی امروز (جمعه) با اشاره به مذاکرات متوقف شده خلع سلاح اتمی کره شمالی گفت،‌ قدرت‌های منطقه باید بدون حضور پیونگ یانگ مذاکرات را برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس، مذاکرات شش جانبه با هدف خلع سلاح اتمی کره شمالی از دسامبر 2008 متوقف شده است. پیونگ یانگ از آن زمان تاکنون سه آزمایش اتمی انجام داده که آخرین آن مربوط به ششم ژانویه 2016 است و باعث خشم جامعه بین‌الملل شد.

شش کشور حاضر در این مذاکرات شامل آمریکا، کره شمالی، کره جنوبی، چین، روسیه و ژاپن هستند.

پارک گئون های، رییس جمهوری کره جنوبی در دیدار با مقام‌های ارشد دولتش گفت: زمان آن رسیده تا مذاکرات بدون حضور کره شمالی برگزار شود و طرفهای مذاکره تلاش کنند تا راه حلی برای متوقف کردن جاه طلبی‌های اتمی این کشور بیابند.

وی ادامه داد: در گذشته،‌ مذاکرات شش جانبه ابزاری برای حل مناقشه اتمی کره شمالی از طریق مذاکره و گفت‌وگو بود. اما سوال اینجاست که این مذاکرات تاثیری در توقف برنامه‌های اتمی این کشور نگذاشته است. بنابراین، تداوم این مذاکرات به شکل کنونی اصلا مفید نیست.

مذاکرات شش جانبه در سال 2003 در پکن آغاز شد و هدفش خلع سلاح اتمی کره شمالی بود اما در انجام هدفش ناکام ماند چون پیونگ یانگ از این مذاکرات خارج شد و از آن زمان تاکنون چندین آزمایش موشکی و اتمی انجام داده است.

هنوز مشخص نیست که پیشنهاد رییس جمهوری کره جنوبی در برگزاری مذاکرات بدون کره شمالی عملی می‌شود یا خیر. کره شمالی به این پیشنهاد پاسخی خصمانه می‌دهد و روسیه و چین به عنوان دو متحد پیونگ یانگ بعید است به این زودی‌ها این پیشنهاد را بپذیرند.

رییس جمهوری کره جنوبی همچنین امروز به چین تاکید کرد تا اقدامات موثری را برای متقاعد کردن کره شمالی اتخاذ کند تا دست از جاه طلبی‌های اتمی‌اش بردارد.


منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
پاسخ آزمایش موشکی کره شمالی، با بمباران و پرتاب موشک توسط کره جنوبی