نتایج هفته سی و چهارم لیگ دسته‌ اول


در مهمترین بازی های هفته سی و چهارم تیم های مازنی خونه به خونه و نساجی برابر پیکان و ماشین سازی متوقف شدند تا از جمع مدعیان فاصله بگیرند.

به گزارش "ورزش سه" در مهمترین بازی های هفته سی و چهارم تیم های مازنی خونه به خونه و نساجی برابر پیکان و ماشین سازی متوقف شدند تا از جمع مدعیان فاصله بگیرند. خونه به خونه که در بابل و در حضور هزاران تن از طرفدارانش بازی می کرد مقابل پیکان متوقف شد و به رده پنجم سقوط کرد. 

نساجی دیگر نماینده مازندران که در تبریز به دیدار ماشین سازی رفته بود تا آخرین دقایق بازی برابر میزبانش بدون گل مساوی بود ولی در دقیقه 90 مسابقه و از روی نقطه پنالتی دروازه اش باز شد و در نهایت مغلوب شاگردان خطیبی شد. نساجی با این باخت امیدهایش برای قرار گرفتن بین سه تیم اول جدول کمرنگ شد. در دیگر بازی های مهم هفته در آبادان نفت این شهر با نتیجه 1-2 از سد پاس عبور کرد. برزیلی های آبادان با این برد 52 امتیازی شده و در رده هفتم جای گرفتند. مس رفسنجان با غلبه بر نفت مسجد سلیمان در رده ششم جای گرفت. مس کرمان با توقف برابر آلومینیوم اراک به رده چهخارم سقوط کرد و جای خود در رده سوم را به فجر سپاسی داد که در بندرعباس از سد آلومینیوم عبور کرد. از بین تیم های ته جدولی فولاد یزد و پارسه برنده شدند و داماش و شهرداری اردبیل شکست خوردند تا بیش از پیش خطر درسقوط قرار بگیرند. داماش در دیدار با خیبر 1-2 متحمل شکست شد. شهرداری اردبیل در یزد و برابر فولاد مغلوب شد و پارسه در دیداری حساس مقابل گیتی پسند به پیروزی رسید.

خونه به خونه بابل 1– پیکان تهران 1 ؛ ادامه سریال بدشانسی های درخشان 

گل ها : روح اله باقری (74) برای خونه به خونه بابل – امیر حسین امیری (66) برای پیکان تهران

تیم خونه به خونه که برای قرار گرفتن بین سه تیم اول جدول نیاز به سه امتیاز بازی داشت همانند چند هفته اخیر برابر حریفش متوقف شد تا سریال بدشانسی های حمید درخشان ادامه دار شده و این تیم یک پله دیگر در جدول سقوط کرده در رده پنجم جای بگیرد. خونه به خونه در هر دو نیمه بارها فرصت گلزنی داشت ولی بی دقتی در زدن ضربات پایان باعث شد تا این تیم در خانه و در حالیکه استحقاق پیروزی را داشت متوقف شود. پیکانی ها همانطور که پیش بینی می شد در دیدار با حریف پر مهره خود رو به بازی حساب شده و منطقی آورده و با کنترل کردن توپ و میدان گل اول را هم به ثمر رساندند ولی با اینحال فشار حملات خونه به خونه در دقیقه 74 به بار نشست و روح اله باقری که بارها فرصت گلزنی را از دست داده بود دروازه آنها را گشود تا صدرنشین با یک امتیاز راهی تهران شود.

نتیجه دیدار رفت : پیکان تهران 1 – خونه به خونه بابل 1

ماشین ساری تبریز 1 - نساجی مازندران صفر ؛  شکست با گل یک مازنی

گل : امین قاسمی نژاد (90 - پنالتی)

دیدار پر برخورد و حساس ماشین سازی و نساجی در حالیکه تا دقیقه 90 بدون گل پیش می رفت با یک گل به سود ماشین سازی تمام شد تا این تیم یک گام دیگر به لیگ برتر نزدیک شود. نساجی در هر دو نیمه با مهار بازیکنان ماشین سازی در پی کسب یک امتیاز بازی بود اما در دقیقه 90 اعلام یک ضربه پنالتی برای میزبان کافی بود تا امین قاسمی نژاد ؛ بازیکن مازندرانی ماشین سازی از روی نقطه پنالتی دروازه همشهریانش را باز کرده و آنها را با دست خالی روانه قائمشهر کند. ماشین سازی با این برد 58 امتیازی شده و به یک قدمی پیکان 62 امتیازی در صدر جدول رسیدند.

نتیجه دیدار رفت : نساجی مازندران 1 – ماشین سازی تبریز 1

آلومینیوم اراک 1 – مس کرمان 1 ؛ آلومینیوم 20 شد 

گل ها : ابوالفضل کمانی (62 - پنالتی) برای آلومینیوم اراک – میلاد پور صف شکن (44) برای مس کرمان

آلومینیوم اراک با نتیجه تساوی که برابر مس کرمان به دست آورد بیستمین تساوی فصلش را ثبت کرد تا در لیگ دسته اول رکوردار تساوی ها شود. اراکی ها که نتیجه بازی در سرنوشت شان تاثیری نداشت با قدرت برابر مس ظاهر شدند ولی با اینحال در آخرین دقیقه نیمه اول دروازه شان باز شد تا با شکست راهی رختکن شوند. در نیمه دوم مس کرمان که نیاز زیادی به برد داشت با شیوه ایی دفاعی مقابل میزبان ظاهر شد تا با حفظ نتیجه جایگاهش را درر جدول حفظ کند ولی بازی هجومی شاگردان مهابادی در دقیقه 62 به بار نشست تا آلومینیوم با باز کردن دروازه مس بیستمین تساوی فصل را رقم بزند.

نتیجه دیدار رفت : مس کرمان صفر – آلومینیوم اراک صفر

آلومینیوم هرمزگان صفر – فجر سپاسی شیراز 2 ؛ صعود فجر به رده سوم

گل ها : علی غلامرضا پور (17) و ایمان با صفا (46) - پنالتی

توقف تیم های مس کرمان و خونه به خونه بابل به فجر سپاسی کمک کرد تا با شکست دادن تیم آلومینیوم هرمزگان به رده سوم جدول صعود کند. شاگردان علی کلانتری که در دور رفت صدرنشین لیگ بودند در نیم فصل دوم نا امید کننده ظاهر می شدند تا جاییکه از صدر جدول فاصله گرفتند ولی چند برد در هفته های اخیر امید را به شیراز برگرداند تا کاکوهای شیرازی یک گام به حضور در لیگ برتر نزدیک شوند.  

نتیجه دیدار رفت : فجر سپاسی 1 - آلومینیوم هرمزگان صفر

مس رفسنجان 2 –  نفت مسجد سلیمان 1 ؛ رفسنجانی ها دقیقه 90 مدعی شدند

گل ها : مجتبی محبوب مجاز (17) و حسین موجی (90) برای مس رفسنجان – احمد داودی (61) برای نفت مسجد سلیمان

مس رفسنجان با گلی که در دقیقه 90 درون دروازه نفت کاشت خودش را به جمع مدعیان صعود تحمیل کرد و در مقابل نفت مسجد سلیمان با این شکست از گردونه مدعیان خارج شد. مسی ها که نیمه اول را با پیروزی به رختکن رفته بودند در دقیقه 61 گل تساوی را دریافت کردند و در حالیکه نفت به تساوی رضایت داشت و با بازی دفاعی سعی در حفظ نتیجه داشت موج حملات مس در دقیقه 90 با گل موجی به بار نشست تا این تیم مزد تلاش خود را بگیرد و صاحب بردی ارزشمند شود.

نتیجه دیدار رفت : نفت مسجد سلیمان 1 – مس رفسنجان 1

نفت آبادان 2 – پاس همدان 1 ؛ نبرد صعود و سقوط

گل ها : حسین بغلانی (24 - پنالتی) و امین متوسل زاده (47) برای نفت آبادان – امین پور علی (88) برای پاس

آبادانی ها که به خوبی می دانند برای زنده نگاه داشتن امیدشان به صعود باید همه بازی هایشان را با برد پشت سر بگذارند در دیدار خانگی با پاس که برای فرار از سقوط تلاش می کرد با سختی به پیروزی رسیدند. نفت در هر نیمه یک گل به پاس زد و چند بار هم موقعیت هایش را از دست داد ولی با اینحال در دقایقی از بازی این تیم پاس بود که دروازه آنها را با خطر جدی مواجه کرد که درخشش حسن هوری مانع باز شدن دروازه ابادانی ها شد.

نتیجه دیدار رفت : پاس همدان صفر –  نفت آبادان صفر

گل گهر سیرجان 2 – ایران جوان بوشهر 2 ؛ تساوی پر گل بی خیال ها 

گل ها : امیر رفعتی (3 و 32) برای گل گهر  سیرجان - رامین دهقانی (53) و امیر تهمورثی (2+90) برای ایران جوان بوشهر 

دیدار تیم های میانه جدولی گل گهر و ایران جوان همانطور که پیش بینی می شد با تساوی به پایان رسید تا تیم گل گهر با 17 تساوی پس از آلومینیوم اراک بیشترین تساوی را به نام خود بنویسد. سیرجانی ها در حالیکه تا دقیقه پایان بازی برنده مسابقه بودند روی غفلت مدافعانش گل تساوی را دریافت کردند تا 2 امتیاز ارزشمند را از دست بدهند و از صعود به رده یازدهم باز بمانند.

نتیجه دیدار رفت : ایران جوان بوشهر صفر – گل گهر سیرجان صفر

خیبر خرم آباد 2 – داماش گیلان 1 ؛ داماش نوزده شد 

گل ها : محمود قائد رحمتی (16) و مهدی عبدی (43) برای خیبر خرم آباد – سعید مرتضوی (11) برای داماش گیلان

داماش گیلان با شکست برابر خیبر خرم آباد به رده نوزدهم جدول سقوط کرد تا کارش برای بقاء در دسته اول بیش از پیش دشوارتر شود. خیبر که برای اطمینان از حضورش در دسته اول به سه امتیاز این بازی نیاز داشت با تمام قوا و با بازی هجومی در همان نیمه اول بار خود را بست و در نیمه دوم هم ضمن محافظت از گل های خود نیم نگاهی هم به دروازه داماش داشت ولی در نهایت بازی با همان نتیجه 1-2 نیمه اول به پایان رسید.

نتیجه دیدار رفت : داماش گیلان صفر –  خیبر خرم آباد صفر

پارسه تهران 2 – گیتی پسند اصفهان صفر ؛ پیروزی ارزشمند در 10 دقیقه

گل ها : اردلان کلوانی (83) و سجاد آشوری (90)

دیدار پارسه و گیتی پسند که جایگاه قرص و محکمی در جدول نداشتد و برای بقاء در دسته می جنگیدند در حالیکه 80 دقیقه بدون گل پیش می رفت در 10 دقیقه پایانی با دو گل به سود پارسه تمام شد تا این تیم تهرانی 38 امتیازی شده و تا رده چهاردهم صعود کند.

نتیجه دیدار رفت : گیتی پسند اصفهان 1 –  پارسه تهران صفر

فولاد یزد 1 – شهرداری اردبیل صفر ؛ شهرداری 2 دقیقه کم آورد

گل : محمود شبان (88)

شهرداری تبریز که تا دقیقه 88 موفق شده بود یک امتیاز از فولادی ها به چنگ آورد در دقیقه 88 با ضربه محمود شبان دروازه اش گشوده شد تا با دستان خالی راهی اردبیل شود. فولاد یزد با این برد 34 امتیازی شده به رده هجدهم صعود کرد.

نتیجه دیدار رفت : فولاد یزد 1 – شهرداری اردبیل صفر


ویدیو مرتبط :
حواشی و نتایج هفته 18 لیگ دسته یک