سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاهش 23.5 درصدی "مرگ خاموش"


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یوسفی با اشاره به اینکه آمریکا و چین طی 25 سال آینده نقش بارزی در بازار انرژی جهان خواهند داشت گفت: براساس برآورد آژانس بین المللی انرژی (IEA) گاز طبیعی در سال 2040 در حدود 70 درصد از مصارف انرژی دنیا را تأمین خواهد کرد.

وی ادامه داد: ژاپن به عنوان بزرگترین واردکننده ال.ان.جی در سالهای اخیر میزان این نوع گاز وارداتی را به ویژه از استرالیا و قطر به مقدار زیادی افزایش داده است؛ این کشور هم اکنون نیز با برنامه ریزی برای واردات ال ان جی از آمریکا سعی در تنوع بخشیدن به منابع تأمین این نوع گاز را دارد.

مدیر اچ.اس.ای شرکت ملی گاز با اظهار اینکه ذخایر اثبات شده منابع متعارف گاز طبیعی با روند تولید فعلی تا حدود 60 سال در کل دنیا قابل بهره برداری خواهد بود گفت: منابع نامتعارف گاز طبیعی با درنظرگرفتن سختی‌های برداشت آن تاحدود 233 سال آینده قابل برداشت است.

یوسفی یکی از ویژگی‌های گاز طبیعی را امکان جایگزینی 50 درصدی با ذغال سنگ در نیروگاه ها دانست و گفت: چنین جایگزینی موجب کاهش 65 درصدی انتشار دی اکسید کربن از این منابع در مقایسه با ذغال سنگ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوادث مشترکان خانگی از سه منظر تولید و نشر گاز منوکسیدکربن، حوادث ناشی از کمبود اکسیژن و انتشار گاز طبیعی سی. اچ4 بدون انفجار و حوادث ناشی از آتش سوزی و انفجار قابل بررسی است، گفت: مهمترین عامل در تولید و انتشار گاز منوکسید کربن درسال 93 با سهم 73 درصد نصب دودکش‌های غیراستاندارد بود. سهم تهویه نامناسب در این زمینه 13 درصد، استفاده از وسایل پخت و پز جهت گرم کردن محیط 5.5 درصد و نواقص وسایل گازسوز 9 درصد بود.

مدیر اچ.اس.ای شرکت ملی گاز با تأکید بر اینکه اگر مصرف گاز در بخش خانگی با همین روند کنونی ادامه یابد ایران واردکننده گاز خواهد شد در حال حاضر شدت مصرف انرژی در کشور بسیار بالاست. در واقع جی.دی.پی کشور پایین اما مصرف گاز بالاست. این درحالی است که مصرف گاز بالا در صورتی مطلوب محصوب می‌شود که حجم تولید در کشور بالا باشد.

یوسفی با تأکید براینکه برای جلوگیری از حوادث و مصرف انرژی نیازمند ارتقای فرهنگ ایمنی و صرفه جویی هستیم گفت: علی رغم داشتن متولی‌های متعدد در این زمینه هیچ کدام از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط اقدام خاصی انجام نمی‌دهند؛ تنها شرکت ملی گاز است که در این زمینه فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه آمار پزشکی قانونی در مورد تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث گازگرفتگی قابل استناد نیست، توضیح داد: تا سال گذشته با پزشکی قانونی قرارداد داشتیم تا بلکه بتوانیم از اطلاعات و آمار آنها برای تکمیل آمار فوتی‌های ناشی از حوادث گازگرفتگی استفاده کنیم اما این قرارداد را سال گذشته لغو کردیم چرا که آنها نیز نمی‌توانستند موارد فوتی را تفکیک کنند.

مدیر اچ.اس.ای شرکت ملی گاز از سه استان خراسان شمالی، خوزستان و سمنان به عنوان حادثه‌خیزترین استان‌های کشور درباره حوادث گازگرفتگی نام برد و گفت: کاهش حوادث در برخی از استان‌ها مانند قم، تهران و همدان به دلیل فرهنگ‌سازی صورت گرفته بسیار کاهش یافته است؛ به طوری ک استان قم سال گذشته رتبه دوم در بخش حادثه خیزترین استانها را داشت اما اکنون آمار نشان می‌دهد حوادث در این استان کاهش یافته است.

یوسفی تعداد مشترکان متوفی ناشی از مونوکسیدزدگی را در سال گذشته 212 نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با سال گذشته 23.5 درصد کاهش داشته است. همچنین تعداد فوتی‌های ناشی از انفجار و آتش‌سوزی 18.5 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟