سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دوره های آموزشی انتخاب همسر وفراگیری مهارت های زندگی در مدارس گلستان


به گزارش ایرنا ، محمود متقی روز یکشنبه در آستانه فرا رسیدن هفته جوان در نشست خبری با رسانه های گلستان اضافه کرد: یکی از دلایل اصلی بالا رفتن آمار طلاق در جامعه، نبود مهارت های لازم در انتخاب همسر و همچنین فقدان توانایی در برقراری ارتباط میان زوجین است که تلاش می شود با برگزاری دوره های متوالی آموزشی ، امکان بروز این مشکلات را به حداقل برسانیم.
وی بیان کرد: آموزش مهارت های زندگی قبل از ازدواج به زوجین هم با پیگیری های انجام شده ، اجباری می شود که امیدواریم پیامد این سخت گیری در رفتارها ، کاهش محسوس آمار طلاق در جامعه باشد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان همچنین گفت: اشتغال و ازدواج از جمله اساسی ترین مطالبات جوانان است که تامین این خواسته ها به تنهایی از عهده این معاونت در اداره کل ورزش و جوانان گلستان ساخته نیست.
متقی ادامه داد: کل بودجه این معاونت در سال گذشته 30 میلیون تومان بود که برای برگزاری برنامه هایی متعدد فرهنگی مخصوص جوانان، علاوه بر مصرف کردن این اعتبار اندک، ناچار به استفاده از توان مالی خیرین و بخش خصوصی شدیم.
وی گفت: تامین مشکل بزرگی مانند اشتغال به همراهی و همکاری چندین نهاد و ارگان دولتی نیازمند است که امیدواریم با توجه به دغدغه فراوان مسوولان استانی تا حد ممکن بر این مشکل بزرگ و ریشه ای غلبه کنیم .
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان بیکاری را عامل اصلی گرفتاری جوانان و سوق داده شدن به ورطه خطرناک آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد دانست و گفت: اگر نتوانیم در زمان مناسب شیوه های مقابله با این گونه چالش ها و آسیب های اجتماعی را فرا گیریم باید در انتظار شیوع گسترده عواقب تلخ آن باشیم.
وی بیان کرد: یکی از عوامل اصلی بروز آسیب های اجتماعی بیکاری جوانان است که به واسطه نبود درآمد کافی رخدادهای تلخی مانند طلاق و اعتیاد در انتظار آنان خواهد بود.
معاون ورزش و جوانان گلستان بیان کرد: توجه به افزایش نشاط و امید در میان جوانان، از مهم ترین مسوولیت های این معاونت است که با برگزاری برنامه های متعدد مرتبط با این هدف، تحقق آن را دنبال می کنیم.
متقی به فعالیت های دیگر این معاونت اشاره کرد و گفت: افزایش زمینه حضور جوانان در مشارکت های اجتماعی با تشکیل سمن ها ، یکی از اهداف این معاونت است که تلاش کردیم با زمینه سازی مناسب ، عرصه را برای ورود بیشتر جوانان به عرصه فعالیت های عمومی هموار کنیم.
وی بیان کرد: در دو سال گذشته 35 سمن در موضوعات و اهداف گوناگون مجوز فعالیت دریافت کردند تا با استفاده از نیرو و انرژی جوانی نهفته در اعضا ، حرکت خود به سمت برداشتن باری از دوش جامعه و هموار کردن مسیر رسیدن به توسعه آغاز کنند.
به گفته وی ،تشکیل اتاق فکر توسط مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و راه اندازی بانک اطلاعات دانش آموختگان و جوانان یکی از قدم های موثر برای مقابله با این معضل است.
7331/1648

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دوره آنلاین پیوند: مهارت های انتخاب همسر