سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دبیر: بررسی دریافت عوارض از سه تونل نیایش، توحید و رسالت در کمیسیون برنامه و بودجه


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در جریان دویست و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران، بررسی یک فوریت لایحه «اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض سالیانه از موتورسیکلت‌ها در شهر تهران» در دستور کار اعضا قرار گرفت.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به یک فوریت لایحه اشاره شده اظهار داشت: با توجه به مسائلی که در حوزه موتورسیکلت‌ها وجود دارد لایحه فوق در راستای اخذ عوارض ارائه شده است که البته این موضوع طی سنوات گذشته نیز اجرا شده است.

وی اضافه کرد: دو نکته مهم در لایحه اشاره شده بایستی مدنظر قرار گیرد که از آن جمله می‌توان به سن موتورسیکلت‌ها اشاره کرد به طوری که موتورسیکلت‌هایی که دارای سن بیشتری هستند می‌بایستی عوارض بیشتری را پرداخت کنند.

دنیامالی با اشاره به اعداد و ارقام تردد موتورسیکلت‌ها در شهر گفت: اعداد مختلفی از 800 هزار تا 3 میلیون موتورسیکلت در شهر اعلام شده است که می‌بایستی برآوردی از آمار موتورسیکلت‌ها با ضریب 10 تا 15 درصد خطا داشته باشیم.

به گزارش فارس، علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در ادامه جلسه بیان داشت: در حال حاضر بحث دریافت عوارض از سه تونل نیایش، توحید و رسالت و همچنین پل دو طبقه صدر در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است که البته نماینده کمیسیون عمران وحمل‌ونقل در جلسات حضور پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: بحث اخذ عوارض سالیانه از موتورسیکلت‌ها باید در سایر کمیسیون‌ها نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز با اشاره به آمار و ارقام تردد موتورسیکلت‌ها در شهر گفت: متأسفانه آمار دقیقی از موتورسیکلت‌های دو زمانه و سه زمانه نداریم و این در حالی است که این گونه موتورسیکلت‌ها آلودگی بیشتری را نسبت به سایر موتورسیکلت‌ها ایجاد می‌کند.

به گزارش فارس، حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به تبصره 21 بودجه 94 شهرداری تهران تأکید کرد: بر اساس این تبصره قرار بود مبلغ 2 میلیارد تومان با همکاری راهنمایی و رانندگی برای کمک به موتورسیکلت‌ها پرداخت شود که هنوز مشخص نیست که این کار صورت گرفته است یا خیر.

به گزارش فارس، پس از اظهارنظر مخالفین و موافقین، یک فوریت لایحه اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض سالیانه از موتورسیکلت‌ها در شهر تهران به تصویب رسید.

انتهای پیام/

http://fna.ir/SPJIH6


ویدیو مرتبط :
تصویب کلیات لایحه بودجه سال94 در کمیسیون برنامه و بودجه