سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نقش بشار اسد و لیست مشترک از گروه‌های تروریستی از جمله اختلافات مذاکرات وین است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه مطرح غربی در آستانه مذاکرات وین در مطلبی از باقی بودن مسائل مهم و مورد اختلاف بین شرکت‌کنندگان در این گفتگوها برای پیش بردن مذاکرات و حل بحران سوریه خبر داد.

آسوشیتدپرس در مطلبی با عنوان آن که «جداسازی میانه‌روها از تروریست‌ها می‌تواند سبب از بین بردن گفتگوها شود»، درباره مذاکرات وین درباره سوریه که قرار است فردا در پایتخت اتریش برگزار شود، پرداخت.

این خبرگزاری آمریکایی در ابتدای مطلب خود با اشاره به اختلافات شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین درباره سوریه نوشت: «آمریکا، روسیه، عربستان سعودی و ایران در طول جنگ چهار و نیم ساله خونین داخلی سوریه، بر سر مسائل زیادی به اتفاق نظر نرسیده‌اند».

آسوشیتدپرس نوشت: «در مذاکرات وین درباره سوریه، سوالات مهمی درباره اینکه چه کسی تروریست است، چه مدت بشار اسد می‌تواند در قدرت بماند و نمایندگان دولت و اپوزیسیون سوریه چه کسانی باشند، همچنان باقی است؛ سوالاتی که تلاش‌‌های پیشین برای آتش‌بس و آغاز دوره گذار سیاسی را ناکام گذاشت».

این رسانه غربی ادامه داد: «به خاطر صلح،‌ آنها این هفته تلاش خواهند کرد بر سر اینکه کدام یک از نیروهای حاضر در جنگ(سوریه)، دشمنان مشترک هستند و کدام می‌تواند در دولت انتقالی با رئیس‌جمهور بشار اسد و ارتش او حاضر شود، تصمیم بگیرند».

آسوشیتدپرس با هشدار درباره ناکامی دور آتی مذاکرات بین‌المللی درباره سوریه نوشت: «ناکامی برای حصول توافق می‌تواند تلاش‌های بین‌المللی صلح را کاملا به شکست بیانجامد».

البته این رسانه غربی با اذعان به اختلافات به ویژه بین ایران و روسیه با آمریکا و عربستان سعودی، این سوالات را به عنوان موانع باقی مانده اختلافی توصیف می‌کند: «به غیر از داعش، چه کسانی افراطی هستند؟ چه کسی از سوی دولت و اپوزیسیون سوریه باید مذاکره کند؟ بشار اسد چه مدت می‌تواند در قدرت باقی بماند؟»

آسوشیتدپرس با اشاره به گفتگوها برای تهیه لیستی مشترک درباره گروه‌های تروریستی در سوریه از سوی شرکت‌‌کنندگان در مذاکرات وین نوشت: «طی چند هفته اخیر، ‌کشورها لیستهایی را تبادل کردند اما هیچ زمینه مشترکی حاصل نشده البته برخی تحرکات رو به جلویی صورت گرفته است».

انتهای پیام/م

عـــضــویـــت در خــــبـــرنـــامــه ایــــران در جـــهــان


ویدیو مرتبط :
بشار اسد: ادامه مبارزه با گروههای تروریستی در کشور