ممنوعیت ماهواره و فیلتر‌کردن صحیح است اما راه‌حل نیست


امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که عصر ارتباطات موجب پایین‌آمدن سن ناهنجاری‌ها شده است تنها راه برای متولیان امور تربیتی در نهادهای آموزشی را صمیمیت میان دانش‌آموز و معلم دانست و گفت: ممنوعیت ماهواره و فیلتر‌کردن سایت‌ها صحیح است اما راه‌حل نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، سید ابوالحسن حسن‌زاده در مراسم بزرگداشت هفته تربیت اسلامی که امروز 16 اسفندماه در سالن طلاییه آموزش‌وپرورش ناحیه چهار اهواز برگزار شد، با بیان این‌که باید در تمام نهادهای آموزش‌وپرورش تهذیب و پرورش تسری پیدا کند، اظهار کرد: نباید تنها معلم دینی مکلف به امور تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان باشد، در این خصوص تفکیکی وجود ندارد که تنها معاون پرورشی وظیفه تربیتی را باید انجام دهد‌ و این‌گونه نباشد که دیگر معلمان با مسایل پررورش، تهذیب و تزکیه بیگانه باشند.

وی افزود: تمام معلمان در سایر رشته‌ها باید به امور تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان توجه کنند و اگر به فرض مثال معلم فیزیک و یا ریاضی در کنار آموزش خود چند دقیقه‌ای را به این مسایل اختصاص دهند در شناخت و تربیت دانش‌آموزان بسیار تأثیر‌گذار است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که تمام علوم باید جهت‌گیری الهی داشته باشد، تصریح کرد: در دین و واقعیت‌های که وجود دارد به هیچ وجه علم سکولار نداریم و تمام علوم باید با جهت‌گیری الهی باشند که نتیجه آن پرورش، تهذیب و تزکیه است که در تمام ابعاد آموزش‌و‌پرورش و آموزش عالی خود را نشان می‌دهد. این مسئله‌ای است که باید به‌صورت مبنایی بر آن کار کرد.

حسن‌زاده گفت: امروز در عصر ارتباطات امواج در تمام نقاط قابل دریافت است و مانند گذشته نیست. هر چند ماهواره را ممنوع کنیم و نظر من این است که باید ممنوع باشد اما نمی‌توانیم از امواج جلوگیری کنیم، تجهیزات دیگری وجود دارد و سایت‌هایی که فیلتر می‌شوند، آن‌قدر فیلترشکن وجود دارد که اصلاً نمی‌توان از این جهت مقابله کرد؛ این‌ اقدامات را صحیح می‌دانم اما راه‌حل نیست.

وی ادامه داد: عصر ارتباطات موجب پایین‌آمدن سن ناهنجاری‌ها شده است. امروز دانش‌آموزان ابتدایی با مسائلی مواجه هستند که بسیار نگران‌کننده است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که معلم پرورشی باید پناه و ملجأ دانش‌آموزان باشد، عنوان کرد: تنها راه برای متولیان امور تربیتی در نهادهای آموزشی صمیمیت است، برخورد هیج وقت نباید بر عهده معاونان و مربیان پرورشی باشد، بیشترین استفاده را از فاصله میان معلم پرورشی و دانش‌آموز، دشمنان می‌برند.

حسن‌زاده اظهار کرد: معلم پرورشی باید یک مشاور امین و پناهی برای دانش‌آموزان باشد که به هر دلیلی دچار گرفتاری شده‌اند. در عصر ارتباطات دشمنان به هجوم فرهنگی طمع کرده‌اند، باید با این ارتباط دانش‌آموزان را در راستای اهداف جمهوری اسلامی که همان اعتلای انسان‌ها است، یاری کرد.

وی با اشاره به این‌که نجات یک نفر و هدایت آن از مسیر غلط به مسیر صحیح بالاترین پاداش را دارد، گفت: هفته امور تربیتی فرصتی برای تقدیر از مربیان و معلمان تربیتی است و اگرچه باید امکانات و ابزارها در اختیار باشد اما مهم‌ترین سرمایه دلسوزی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آیا میتوان از ماهواره استفاده صحیح نمود؟