سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعتصاب هزاران نفر از معلمان شیکاگو


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ هزاران نفر از معلمان شهر شیکاگو در ایالت ایلینویز(Illinois) آمریکا روز جمعه محل کار خود را ترک کردند و اعتصاب یک روزه‌ای را انجام دادند.

بر اساس گزارش‌ها، این اعتصاب یک روزه به دلیل وضعیت وخیم مالی و چشم‌انداز مالی ناامیدکننده‌ای که مدارس و کالج‌های این ایالت با آن مواجه هستند برگزار شده است.

در روزی که دانش آموزان به طور معمول سر کلاس‌هایشان حاضر شده بودند، معلمان در خیابان راهپیمایی کردند و شعار دادند و دانش‌آموزان و والدین آنها به نشانه حمایت از معلمان‌شان دست تکان دادند.

«کارن لوئیس»(Karen Lewis)، رئیس اتحادیه معلمان شیکاگو که 27 هزار عضو دارد در رابطه با این اعتصاب گفت: "امیدواریم این اعتراض بتواند فشار لازم را به فرماندار ایلینوی وارد کند که به سرعت فکری به حال بن‌بست ایجاد شده با قوه مقننه بر سر تعیین بودجه را حل کند و بحران بودجه 9 ماهه‌ای که به مدارس دولتی و دانشگاه‌ها و دانش‌‌آموزان خانواده‌های‌کم‌درآمد که تحصیلشان به بورس‌های تحصیلی دولتی بستگی دارد خاتمه دهد.

اتحادیه معلمان شیکاگو در بیانیه‌ای خواستار تغییر ساختاری در سیستم اداره مدارس شدند که در آن استخدام معلمان بیشتر یا افزایش دریافتی معلمان فعلی لحاظ شده باشد و همچنین خواستار آن شدند که نمایندگان فرمولی برای اصلاح بودجه آموزش و پرورش توسط دولت ایجاد کنند.

«کارن لوئیس» در مصاحبه روز پنج‌شنبه خود در این رابطه گفت:"واقعیت این است که باید کار بزرگی صورت پذیرد؛ زمانی که مردم به زحمت می‌افتند فکر و ذکرشان به‌جای کلاس درس به موضوعات دیگری معطوف می‌شود".

«دیزی ماتا» یکی از والدین حامی این اعتصاب در این رابطه گفت که به خاطر این معلمان است که فرزندان ما رشد می‌کنند و یاد می‌گیرند و حق آنهاست که بابت زحماتشان پول بیشتری دریافت کنند".

این حرکت منسجم معلمان که توسط اتحادیه معلمان شیکاگو برنامه‌ریزی شده بود بدان معنی است که نزدیک به 340 هزار دانش آموزان امروز کلاس‌شان را از دست دادند امور خانواده‌های آنها دچار بی‌نظمی شد.

از آنجایی که این تجمع در مرکز شهر صورت گرفت توجه هزاران نفر از معلمان و متحدان آنها، از جمله کارگران فست فود، دانشجویان و اساتید و گروه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد.

ایالت ایلینویز(Illinois) یکی از ناعادلانه‌ترین فرمول‌های بودجه را برای مدارس آمریکا دارد و بر اساس تجزیه و تحلیل گروه ملی مدافع آموزش و پرورش، مدارس این ایالت بالاترین میزان فقر را در میان دیگر ایالات آمریکا(20درصد کمتر نسبت به سایر ایالات) به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اعتصاب معلمان قزوین