هزینه قانون جدید ویزای آمریکا برای انگلیس‌ها


 به گزارش مشرق، یک روزنامه انگلیسی نوشته قوانین جدید آمریکا در زمینه ویزا موجب شده سفر به ایران، تردد به آمریکا را پرهزینه‌تر و پراضطراب‌تر کند.

روزنامه تلگراف نوشته آن دسته از شهروندان انگلیس که قصد سفر به آمریکا دارند مطابق با قوانین جدید روادید آمریکا در صورتی که به ایران، عراق، سوریه یا سودان سفر کرده باشند دیگر مجاز به ورود به آمریکا بدون اخذ روادید نخواهند بود.

آمریکا با 38 کشور جهان که انگلیس هم یکی از آنها است قراردادی موسوم به «معافیت از روادید» دارد که به موجب آن اتباع این کشورها می‌توانستند بدون اخذ روادید به آمریکا سفر کنند.

اما براساس طرحی که دی‌ماه سال جاری تصویب شد و به امضای رئیس جمهور آمریکا رسید، شهروندان هر یک از این 38 کشور در صورتی که در 5 سال گذشته به سوریه، عراق، ایران و سودان سفر کرده باشند نمی‌توانند از امتیاز معافیت از اخذ روادید برای ورود به آمریکا استفاده کنند.

کشورهای اتحادیه اروپا با این طرح که می‌تواند سفرهای اتباع این کشور به ایران را با دشواری همراه کند، مخالفند.

دیلی‌تلگراف می‌نویسد قوانین جدید می‌تواند سفرهای «ترانس‌آتلانتیک» را پرهزینه‌تر و وقت‌گیر‌تر کند.

به نوشته این رسانه، دریافت روادید گردشگری در حال حاضر 160 دلار هزینه دارد و متقاضیان برای آن بایستی هم فرم‌های آنلاین پر کنند و هم برای مصاحبه به سفارت آمریکا در لندن بروند.

از لحاظ زمانی هم تعیین وقت برای این مصاحبه 6 روز زمان می‌برد، ضمن اینکه تصمیم‌گیری درباره صدور یا عدم صدور روادید هم 60 روز وقت می‌برد.

تصویب این قانون، اعتراض ایران را هم به همراه داشته که می‌گوید قوانین جدید آمریکا برای صدور روادید مستقیماً بند 29 سند برجام را نقض می‌کند.

 آمریکا و سایر کشورهای گروه 1+5 در این بند متعهد شده‌اند از تصویب قوانین یا انجام اقداماتی که مانع از عادی‌سازی روابط تجاری با ایران شود، خودداری کنند.


ویدیو مرتبط :
ویزای دانشجویی ایالات متحده آمریکا