تیونینگ/ “رضوانی بیست” در گاراژ جِی لِنو!


تیونینگ/ “رضوانی بیست” در گاراژ جِی لِنو!پدال/ بیست (Beast)، هیولای جویای نام کمپانی رضوانی (Rezvani) به‌تازگی سر از گاراژ جِی لِنو (Jay Leno) هنرمند نام‌آشنای آمریکایی درآورده است. ویدئویی که در انتهای نوشتار مشاهده می‌کنید با حضور مؤسس کمپانی آقاری فردیس رضوانی به‌عنوان مهمان ویژه، بعضی از ویژگی‌های این خودرو را به تصویر می‌کشد.

ساخته دست رضوانی 500 اسب بخار قدرت و 507 نیوتون‌متر گشتاور دارد که برای هر شنونده‌ای جالب خواهد بود. هردوی این‌ها به‌وسیله جعبه‌دنده 6 سرعته غیر خودکار با نسبت‌های نزدیک و یک دیفرانسیل لغزش محدود به محور عقب می‌روند تا مرز سرعت 96 کیلومتر بر ساعت تنها در 2.7 ثانیه لمس شود؛ البته جعبه‌دنده متوالی (Sequential) با پدال‌های تعویض در پشت فرمان (به‌صورت سفارشی) نیز برای خریدار قابل انتخاب است.

با این‌که بیست برپایه آریِل اَتم ساخته‌شده و از پیشرانه 2.4 لیتری K24 Rotrex هوندا نفس می‌گیرد، قیمت پایه 165,000 دلاری‌اش چندان هم ارزان نیست! البته یادتان نرود که این مبلغ برای مدل پایه است و Beast X با 700 اسب بخار قدرت (که تاکنون تنها 5 دستگاه از آن تولیدشده) حداقل 325,000 دلار از حسابتان کسر خواهد کرد!


منبع: پدال


ویدیو مرتبط :
درگ پراید تیونینگ Vs پژو 405 تیونینگ