همایش «مادران منتظر، بانوان انتظار» برگزار شد


معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین همایش «مادران منتظر، بانوان انتظار» گفت: شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فرهنگ شهادت را از حادثه عاشورا آموختند.

به گزارش ایسنا،نخستین «همایش مادران منتظر، بانوان انتظار» پنجشنبه 5 آذرماه با حضور 857 نفر از مادران و همسران شهدای مفقودالاثر و همسران آزادگان متأهل، جمعی از آزادگان و مسئولین کشوری و لشگری در تبریز برگزار و از این اسوه‌های صبر و مقاومت و ایستادگی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

حجت‌الاسلام مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن اشاره به تفاوت‌های جهان‌بینی مادی و جهان‌بینی معنوی و الهی گفت: شهدا و ایثارگران با نگاه الهی راه حقیقی را یافتند و در جهت رسیدن به آرمان الهی و پیامبر مکرم اسلام (ص) از جان و مال خود گذشتند و طبق گفته پیامبر اسلام (ص)، اولین کسانی که در آن دنیا وارد بهشت می‌شوند، شهدا هستند.

وی با اشاره به جهان‌بینی اسلامی و نقش صبر در آیات و روایات و با بیان اینکه طبق آیه قرآنی، تمامی بشر در معرض خسران هستند، گفت: شهدا، ایثارگران و آزادگان با انتخاب راه الهی و شهادت، دچار خسران نشده و رستگار شده‌اند.

حجت‌الاسلام مؤذنی با اشاره به تفحص‌های انجام گرفته در کشور توسط کمیته جستجوی مفقودین گفت: وضعیت اکثر مفقودین مشخص شده ولی علی رغم تلاش‌های انجام گرفته هنوز مادرانی منتظر بازگشت پیکر فرزندان شهیدشان یا مشخص شدن محل خاک‌سپاری آن‌ها هستند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد با تأکید بر اینکه شهدای ما فرهنگ شهادت را از حادثه عاشورا آموختند، خاطرنشان کرد: ما باید در عصر حاضر، فرهنگ ایثار و شهادت را از خانواده‌های شهدا بیاموزیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم و رشادت‌های حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را برای زندگی خود الگو قرار دهیم.

قاسم صمدیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی نیز در آغاز این همایش با تأکید بر اینکه باید در مقابل جلالت شهدا زانو بزنیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت موجب بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و باید فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه زنده نگه داریم.

وی با اشاره به صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در 5 آذرماه و نام‌گذاری این روز به نام بسیج، در خصوص بسیج و فرهنگ بسیجی گفت: فرهنگ بسیج، انقلاب اسلامی را از بسیاری از بحران‌ها و فراز و نشیب‌ها نجات داده و بسیج نهادی اداری نبوده بلکه هر کسی که قلبش برای انقلاب اسلامی بتپد، بسیجی محسوب می‌شود و به برکت بسیج، ایثارگران و شهیدان در این مملکت تربیت شدند و می‌توان گفت تأسیس و نام‌گذاری بسیج مستضعفین معجزه بزرگ انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
انتظار مادر .تقدیم به مادران چشم انتظار