سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران خودرو تحویل خودروهای وام 25 میلیونی را آغاز کرد


به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی ایران خودرو، مصطفی خان کرمی با تشکر از تیم اقتصادی دولت، بانک مرکزی، سازمان مدیریت و بانک های عامل و وزارتخانه ذیربط درخصوص اجرایی شدن بسته ضد رکود، افزود: اگرچه در اجرایی شدن طرح با توجه به گستردگی و لزوم هماهنگی بین بخش های مختلف، کاستی هایی قابل پیش بینی بود اما با تلاش همه واحدهای درگیر و تلاش شبانه روزی، روند تحویل خودروها آغاز شد.
وی اعلام کرد: امروز(شنبه) تخصیص و صدور فاکتور نخستین سری از خودروهای عرضه شده در طرح تسهیلات 25میلیون تومانی آغاز شد و این محصولات به تدریج تحویل خریداران می شود.
خان کرمی ادامه داد: همانگونه که پیشتر نیز اعلام شد، خودروهای متقاضیان در موعد مقرر تحویل خواهد شد و برای تسریع در تحویل، تعدادی از محصولات از قبل، به نمایندگی های سراسر کشور نیز ارسال شده است.
وی افزود: نظام بانکی کشور تائید اسناد و اوراق مالی ارائه شده را به مرور آغاز کرده و فرآیند تحویل خودروهای عرضه شده به همین رویه ادامه پیدا خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، صبح امروز نیز یک مقام مسئول در بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بانک های سپه و تجارت بخشی از اسناد فروش خودرو را به بانک مرکزی ارسال کرده اند، گفت، بانک مرکزی پس از دریافت این اسناد، معادل ریالی آن را به این دو بانک پرداخت کرد.
محمد علی کریمی یادآورشد که نخستین اعتبار تسهیلات خرید خودرو چهارشنبه هفته گذشته به بانک های سپه و تجارت اعطا شد.
به گفته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، پنج بانک شامل ملت، صادرات، پارسیان، سپه و تجارت، بانک های عامل در طرح تسهیلات خرید خودرو هستند.
وی ادامه داد: بانک مرکزی به محض دریافت اسناد خودروسازان از بانک های عامل، اعتبار لازم را در همان روز تخصیص خواهد داد.
کریمی تاکید کرد: بانک های عامل اسناد و مدارک را فقط در صورتی از خودروسازان تحویل می گیرند که تکمیل باشد.
به گزارش ایرنا، دولت چندی پیش بسته خروج از رکود را رونمایی کرد که بر اساس آن، تسهیلات 25 میلیون تومان خودرو ارائه شد.
بر اساس این طرح، اسناد معامله خودروسازان به بانک ها ارائه می شود و بانک ها نیز با تنزیل این اسناد نزد بانک مرکزی، اعتبار لازم را به بانک عامل و بانک عامل به خودروساز اعطا می کنند.
از آنجایی که اسناد ارائه شده توسط خودروسازان به بانک مرکزی کامل نبود، این بانک تاکید کرد که باید پشت نویسی چک ها رعایت شود، بنابراین شرکت های خودروساز در بخشنامه ای به نمایندگی های خود تاکید کردند، تا زمانی که بانک مرکزی تسهیلات را پرداخت نکند، هیچ خودرویی واگذار نشود.
اقتصام(1)1108 ** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تحویل خودروهای فروش رفته با وام 25 میلیونی به کجا رسیده