سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دنیا تاوان تنها گذاشتن سوریه در مبارزه با تروریسم را می‌دهد


به گزارش گروه بین‌الملل، پایگاه خبری- تحلیلی «مصری الیوم» در یادداشتی به رفتار کشورهای غربی به ویژه آمریکا در قبال جریان‌های تروریستی می‌‌پردازد و جهت‌گیری اشتباه کشورهای غربی و حامیان منطقه‌ای آنان را از عوامل اصلی رشد و قدرت‌یابی تروریسم بر می‌شمرد.

به نوشته پایگاه خبری- تحلیلی مصری الیوم، به موازی پایان جنگ شوروی در افغانستان، بحث‌های بسیاری در مورد سرنوشت گروههای موسوم به «عرب-افغان‌ها» حاضر در افغانستان شد. گروههایی که از کشورهای مختلف عربی برای مبارزه با شوروی به افغانستان گسیل شده بودند و توسط آمریکا و برخی کشورهای عربی مسلح و مجهز شدند.

به هنگام بازگشت این افراد به کشورهایشان، در محافل دینی با نام مجاهدین خوانده شدند و گروههای دینی از دولت‌هایشان خواستند تا حقوق و مزایا و شغل در اختیار افراد تازه بازگشته از افغانستان قرار دهند.

به نوشته مصری الیوم، اما این افراد برای تکرار همان فاجعه افغانستان در مصر باز گشته بودند؛ آن‌ها شغل یا رفاه نمی‌خواستند بلکه در پی براندازی حکومت‌ها و برقراری دولت‌های کوچک فرقه‌ای بودند که قتل و کشتار هدف نهایی آن‌ها بود و غربی‌ها این مسأله را در ابتدای بازگشت آن‌ها مهم تلقی نکرده و بدان توجهی نداشتند اما پس از حملات 11 سپتامبر، دنیا به خطرات «عرب افغان‌ها» پی برد و اما آمریکا بار دیگر در تعامل با این بحران ایجاد شده اشتباه دیگری کرد و آن هم حمله به عراق بود که موجب ایجاد دهها گروه دیگر تروریستی شد.

بنا به این گزارش، موضوع داعش بسیار تفاوت دارد، پیش از این ما از عرب افغان‌ها صحبت می‌کردیم اما در حال حاضر سخن بر سر تروریست‌های اروپایی و آمریکایی است.

آ‌ن‌چه در پاریس اتفاق افتاد و یا تهدیدات تروریستی در بلژیک و در دیگر کشورها، نشان از این دارد که برای مبارزه با تروریسم همه باید دست به کار شوند و باید گفت که همه دنیا در این مورد کوتاهی کردند.

المصری الیوم در این باره ادامه می‌دهد: اشتباه دنیا در برخورد با تروریسم، این بود که سوریه را در این راستا تنها گذاشت تا مردمش برای چهار سال به سمت یک نسل‌کشی بروند. 4 سالی که در آن کشورهای جهان نگران نشدند. در عراق نیز همچنین؛ موصل را تنها گذاشتند. در لیبی نیز وضع به همین منوال است.

این پایگاه مصری با تأکید بر خوش خیالی و محاسبات غلط آمریکایی‌ها می‌نویسد: در نشست‌های «وین» وزیر خارجه‌ آمریکا اعلام کرد که بمباران‌های ائتلاف علیه داعش تا اکنون موفقیت‌آمیز بوده است و توانسته داعش را در عراق و سوریه محدود و از پیشروی این گروه به خارج از مرزهای دو کشور جلوگیری کند. اما پس از این سخنان بود که حوادث پاریس پیش آمد و پیش از آن انفجارهای «الضاحیه» در بیروت تأکید کردند که داعش در عراق و سوریه محدود نشده و به دیگر کشورها حتی «باماکو» هم کشیده شده است.

مصری الیوم می‌افزاید: گفته‌های «جان کری» نشان می‌دهد که آمریکا به مبارزه با داعش در سوریه و عراق بسنده کرده و این تفکری خطرناک است و اینکه هدف نهایی واشنگتن کنترل داعش و نه از بین بردن این گروه تروریستی است و شاید حوادث پاریس، آمریکا را در تجدید نظر در عقیده خود کمک کند.

مصری الیوم در انتها می‌نویسد: موضوع مبارزه با تروریسم، مسأله‌ای جهانی است اما قضیه تندروی دینی در وهله اول مسأله ماست (جهان اسلام). مسأله‌ای که بر گردن همه ماست، سیاسیون، اندیشمندان و علمای دینی و مطبوعات و رسانه‌ها در این حیطه وظیفه دارند؛ هر کس در حد توان خود باید در برابر تروریسم اقدام کند.

انتهای پیام/د

 

http://fna.ir/PLIX3G


ویدیو مرتبط :
انتشار ویدئو HQ از مبارزه روسیه با تروریسم در سوریه