سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توصیه هایی برای مقابله با موج جدید آنفلوآنزا


ایرنا/ عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا استفاده از واکسن این بیماری را راهکاری موثر علیه آن برشمرد و با اشاره به انتشار ویروس آنفلوآنزا در برخی مناطق کشور، تمامی افراد را به رعایت نکات بهداشتی و اقشار آسیب پذیر را به اقدام فوری برای استفاده از واکسن فراخواند.

دکتر مسعود مردانی افزود: با شیوع موجی از بیماری آنفلوآنزا H1N1 در کشور مواجه هستیم، به طوری که تازه ترین آمارها نشان می دهد که 16 تن در کرمان و چند تن در استان سیستان و بلوچستان بر اثر این بیماری فوت کردند.
وی توضیح داد: آنفلوانزا H1N1 بیماری حاد تنفسی است که به صورت واگیر از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد، شروع آن به طور ناگهانی اتفاق می افتد و بهبودی بیمار حدود یک هفته طول می کشد.
مردانی اضافه کرد: بیماری آنفلوانزا از نوع آنفلوانزای H1N1 اکنون جزو آنفلوانزاهای فصلی و معمولی در کشور است و هر سال مواردی از ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری را در کشور داریم.
مردانی با این هشدار که ویروس آنفلوانزا می تواند به سرعت در سایر استان ها و شهرها منتشر شود، بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی به منظور به حداقل رساندن همه گیری و انتشار این ویروس تاکید کرد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داد: ویروس آنفلوانزا مدت ها در هوا پخش می شود و از طریق بینی، دهان، دست دادن، عطسه، سرفه، حرف زدن و روبوسی قابل انتقال است.
وی با بیان این که گروه های آسیب پذیر و بیماران صعب العلاج حتما باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، اظهار کرد: تمامی افرادی که زمینه بیماری هایی مانند سرطان، نقض سیستم ایمنی را دارند و نیز بیماران قلبی و عروقی، بیماران ریوی، بیماران پیوند اعضا، بیماران کلیوی، زنان باردار، کودکان بالای شش ماه، بیماران دیابتی، بیماران اچ ای وی مثبت، افراد بالای 50 سال و همچنین پرستاران و کارکنان بیمارستان ها اگر تاکنون واکسن آنفلوآنزا نزده اند، زودتر اقدام کنند.
به گفته وی، بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا اوایل فصل پاییز است اما به دلیل موج جدید این بیماری در برخی مناطق کشور، افرادی که تاکنون واکسن را تزریق نکرده اند، هم اکنون اقدام کنند. این واکسن می تواند تا شش ماه از بروز بیماری آنفلوانزا پیشگیری کند.
مردانی با اشاره به ورود زائرین از سفر عتبات عالیات ا ظهار کرد: ضروری است زائرانی که از سفر بازگشته اند و اطرافیان آنان در مواجهه با یکدیگر تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنند.
وی همچنین توصیه کرد: یکی از بهترین روش های مقابله با این بیماری حاضر نشدن در مکان های عمومی است، در واقع مبتلایان به طور جدی باید از رفتن به ادارات، مدارس، دانشگاه ها و محیط های کاری پرهیز کنند.
عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا یادآور شد: رعایت اصول اولیه بهداشتی، معاشرت نکردن با مبتلایان و شستن مرتب دست ها از روش های پیشگیری این بیماری به شمار می رود.
مردانی توصیه کرد: استفاده از دستمال کاغذی برای دفع ترشحات هنگام عطسه و سرفه و خودداری از روبوسی و دست دادن با زائرین و مسافرین از دیگر روش های پیشگیری از بیماری است.
وی درباره درمان بیماری آنفلوآنزا نیز گفت: استراحت، همچنین مصرف مایعات فراوان، آب میوه های طبیعی، غذاهای ساده و سوپ، بخور برای مرطوب کردن مجاری تنفسی در زمینه بسیار کمک کننده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
حمله آنفلوآنزا