سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آماده باش کامل ارتش مصر در آستانه سالروز انقلاب 25 ژانویه


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری تحلیلی العربی الجدید، نیروهای ارتش مصر در آستانه فرارسیدن سالروز انقلاب 25 ژانویه 2011 میلادی که به سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور این کشور منجر شد، در میدان التحریر و تعدادی از میادین مهم مرکز قاهره مستقر شدند.

بر اساس این گزارش، ارتش مصر تعداد زیادی خودروی زرهی و تجهیزات نظامی در مرکز قاهره مستقر کرده است که این امر موجب رعب و وحشت شهروندان این کشور شده است.

شهروندان مصری با بسته شدن خیابانهای منتهی به میدان التحریر و منطقه "وسط البلد" از سوی نیروهای ارتش و آماده باش دستگاههای امنیتی قبل از فرارسیدن پنجمین سالروز انقلاب 25 ژانویه غافلگیر شده اند.

همچنین دهها خودروی زرهی و نظامی که بر روی آن نوشته شده بود "نیروهای حفاظت از مردم" و صدها تن از نظامیان و افسران ارتش در میادین "الحجاز" در مصر جدید، "رابعه العدویه" در شهر نصر و "نهضت مصر" در الجیزه به حالت آماده باش در آمده اند.

شهروندان مصری با دیدن این صحنه ها گفتند اگر مصر وارد جنگ می‌شد این همه سرباز و تانک به این شکل که الان می بینیم، نمی دیدیم.

همچنین تعدادی از استانهای دیگر مصر نیز شاهد تدابیر امنیتی شدید است. تمامی بخشهای دستگاههای امنیتی از بیم هرگونه حادثه احتمالی در پنجمین سالروز انقلاب 25 ژانویه به حالت آماده باش در آمده و تمامی مرخصی‌های افسران و پرسنل را لغو کرده‌اند.

گروههای مخالف از جمله اخوان المسلمین و خانواده های زندانیان و فعالان مصری خواستار برگزاری تظاهرات در روز 25 ژانویه (دوشنبه آینده) سالروز سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور شده اند.دعوت به برگزاری تظاهرات در سالروز انقلاب 25 ژانویه در حالی است که  عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر اخیرا به منتقدانش درباره برگزاری تظاهرات در سالروز پیروزی انقلاب 25 ژانویه 2011 میلادی هشدار داد.

وی طی سخنانی خطاب به مردم مصر گفت من به اراده و انتخاب شما آمده ام و به هیچ وجه حکومت را به زور از شما نگرفتم.

دولت مصر در نوامبر سال 2013 میلادی برای جلوگیری از تکرار اعتراضاتی که به سرنگونی مبارک و برکناری محمد مرسی شد، قانون برگزاری تظاهرات در این کشور را به تصویب رساند. بر اساس این قانون هرگونه تظاهرات بدون اخذ مجوز از سوی وزارت کشور ممنوع است.

بعد از تصویب این قانون مقامات مصری صدها تظاهرات کننده را دستگیر کردند.

از زمان عزل مرسی از قدرت، نیروهای پلیس و ارتش این کشور دست‌کم 1400 تظاهرات کننده طرفدار مرسی را کشته و بیش از 15 هزار اسلامگرا را سرکوب و زندانی کرده‌اند.

تا کنون صدها تن از هواداران مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را «بی‌سابقه در تاریخ معاصر» توصیف کرده است.

سازمان‌‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر هم دولت السیسی را سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک دانسته‌اند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ویدیو کلیپ؛ انقلاب 25 ژانویه در سایه اوضاع آشفته داخلی مصر