سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ترجمه رمان «خانه خاموش» برای دومین بار


ترجمه رمان «خانه خاموش» برای دومین بارکتاب نیوز/ ترجمه رمان «خانه خاموش» اورهان پاموک توسط انتشارات نگاه برای دومین بار منتشر شد.
این کتاب به عنوان زیرمجموعه کتاب های «ادبیات مدرن جهان» و پنجمین عنوان مجموعه «چشم و چراغ» انتشارات نگاه به چاپ رسید.
نکته جالبی که در این کتاب دیده می‌شود، روش متفاوت روایت داستان است؛ هر فصل را یکی از شخصیت‌ها از دید خودش تعریف می‌کند. این روایت‌ها، داستان ِ دردهایی است که هر فرد در زندگی دارد؛ هر راوی چیزهایی برای پنهان کردن از بقیه دارد.
پاموک با این شیوه‌ روایی، به‌جای آن‌که کل داستان را از دید یک‌نفر ببیند و بیان کند، مجموعه‌ای از انسان‌های متفاوت را وارد قضیه کرده است. روایت کنندگان ِ هر فصل، نظرات واقعی‌شان را نسبت به بقیه بی‌پرده بیان می‌کنند؛ مثلا حسن پدرش را «بلیط فروش ِ چلاق» و عمویش را «کوتوله» خطاب می‌کند. هر راوی از فرصتی که نویسنده در اختیارش قرار داده استفاده می‌کند و آمال و آرزوهای نهان‌اش را با خواننده درمیان می‌گذارد.
خبر دیگر از این ناشر، این که انتشارات نگاه، به مناسبت فرارسیدن عید نوروز، کتاب های فروشگاه اینترنتی خود را با 15 درصد فروش در معرض خرید مخاطبان قرار داده است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: کتاب نیوز


ویدیو مرتبط :
دومین قالب ترجمه شده از سایت نقاش