سرقت اثر هنری برای تبلیغ جذب نیروی داعش!


باشگاه خبرنگاران/ "برایان مک‌کارتی،"هنرمند آمریکایی، برای تداعی کردن جنگ غزه و دختربچه‌ای که زیر حملات موشکی گرفتار شده بود از ایده جالب عروسک سیندرلا استفاده کرد. عکاس آمریکایی، سیندرلا –دختربچه فلسطینی – را در وسط تصویر تنها نشان داد و چند موشک‌ کوچک پلاستیکی بالای سر او قرار داد.
مک‌کارتی به طور اتفاقی عکس اختصاصی خود را در صفحات اینترنتی یافت؛ اما در کمال ناباوری از عکس این هنرمند آمریکایی برای تبلیغ جذب نیروی داعش استفاده شده بود. مک‌کارتی از دیدن عکس تغییر ماهیت یافته خود شوکه و بسیار عصبانی شد. تروریست‌های داعش به لطف حقه‌های نرم‌افزاری، تصویر عروسک سیندرلا را از میان عکس برداشتند و به جای آن پرچم سیاه داعش را قرار دادند. ظاهرا داعش از یک سال پیش از این عکس برای جذب نیرو استفاده می‌کرده است.
مک‌کارتی در این باره گفت: در عکس واقعی دختربچه فلسطینی را به تصویر کشیدم که همواره در ترس حملات موشکی به سر می‌برد. هدف اصلی این عکس گرامیداشت صلح و دعوت به دوستی بود؛ اما از سوی دست بی‌رحم‌ترین گروه تروریستی مورد استفاده قرار گرفته است.
مک‌کارتی مدتی را در غزه سپری و از نزدیک با فلسطینیان قربانی حملات موشکی رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد. وی از کودکان غزه خواسته بود درباره جنگ برای او نقاشی بکشند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

https://telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
دستگیری تیم جذب نیروی داعش در مالزی