روزنامه آلمانی: مونته‌نگرو به ناتو می‌پیوندد


یک روزنامه آلمانی گزارش داد، مونته‌نگرو به زودی به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در می‌آید؛ اقدامی که روسیه با آن مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه دی ولت آلمان نوشته است، با وجود مخالفت‌های روسیه، ناتو در اوایل دسامبر مونته‌نگرو را به عنوان عضو جدید خود خواهد پذیرفت.

دی ولت با استناد به اظهارات چند دیپلمات این ائتلاف نظامی خبر داد، وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در نشست خود در اول دسامبر در بروکسل در خصوص عضویت مونته‌نگرو تصمیم خواهند گرفت.

در این صورت مونته‌نگرو، واقع در بالکان غربی بیست‌و‌نهمین عضو ناتو و اولین کشوری خواهد شد که از سال ۲۰۰۹ به این طرف به این ائتلاف نظامی خواهد پیوست. در سال ۲۰۰۹ آلبانی و کرواسی عضو ناتو شدند.

در گزارش این روزنامه آلمانی آمده است، وزرای خارجه کشورهای عضو در نشست خود در بیانیه‌ای تصریح خواهند کرد که عضویت مونته‌نگرو به معنای پذیرش خودکار دیگر نامزدهای ورود به این سازمان، نظیر بوسنی یا مقدونیه نیست. یکی از دیپلمات‌ها در این باره گفت، پذیرفتن هر عضو جدید موردی جداگانه است.

دی ولت نوشت، روسیه با ارائه یادداشتی به بسیاری از اعضای ناتو در مورد پذیرش مونته‌نگرو هشدار داده است. مسکو به ناتو به عنوان یک رقیب می‌نگرد و گسترش آن به شرق و جنوب غرب اروپا را مخاطره‌آمیز می‌داند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رانش زمین در مونته نگرو